środa, 26 czerwca 2019

Niewyjaśnione Tajemnice

Tytuł: Niewyjaśnione Tajemnice
Tytuł oryginału: Unsolved Mysteries
Autor: Joel Levy
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 224
Wydawnictwo: Alma-Press

"Przez ponad sto lat poszukiwacze skarbów próbowali znaleźć wejście do studni na kanadyjskiej wyspie, gdzie miały znajdować się łupy, których ukrycie przypisywano wielu różnym osobom, od templariuszy po Williama Szekspira. Za każdym razem jednak, kiedy byli już blisko, przytrafiało się nieszczęście."

Wszyscy lubimy zagadki. Wszyscy jesteśmy ciekawi otaczającego nas świata i próbujemy rozwikłać każdą napotkaną tajemnicę. Dlatego jest tak wielu odkrywców, czy poszukiwaczy złota. Niektóre zagadki jednak nie zostały do końca wyjaśnione, a jest ich całkiem sporo i to z całego świata i wszystkich epok.

  
"Miejsce, żeby było tajemnicze, nie musi istnieć realnie."

Zgromadziliśmy tu klasyczne zagadki z różnych epok i regionów świata, od starożytnych tajemnic kryjących się w piaskach pustyni po współczesne zjawiska na niebie.

- Kim naprawdę był młody mężczyzna bez przeszłości, który pojawił się na ulicach Norymbergi w 1828 roku?

- Co nowego do naszej wiedzy o historii cywilizacji ludzkiej wnoszą dziwne znaki na południowoamerykańskim naczyniu sprzed 5000 lat?

- Jak to możliwe, że przestępcy udaje się wyskoczyć z lecącego nad Ameryką samolotu pasażerskiego z walizką pełną pieniędzy i przez 40 lat nikt nie jest w stanie go ani schwytać, ani choćby zidentyfikować?*

  
"Pragnienie zgłębiania tajemnic mówi coś istotnego o ludzkiej kondycji." 

Od dziecka fascynowały mnie tajemnice. Chyba wszyscy się ze mną zgodzicie, że mają w sobie coś niezwykłego i magicznego. Dlatego stwierdziłam, że ta książka to dla mnie świetna okazja, by dowiedzieć się czegoś więcej i znaleźć odpowiedzi na niektóre nurtujące mnie pytania. Autor w prosty sposób daje zarys historyczny każdej zagadki i kilka szczegółów, związane z nią legendy i ciekawostki. Całość jest bardzo czytelna i przejrzysta, a do tego bogato ilustrowana fotografiami, rysunkami i mapami. Lekturę pochłonęłam w jeden wieczór.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Alma-Press.

Moja ocena:
9/10   

*opis wydawcy 

5 komentarzy:

  1. Wydaje się być idealną książką na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem do końca przekonana, czy jest to książka dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się fajna - pod warunkiem, że będzie podawała fakty a nie łatała dziury w wiedzy teoriami spiskowymi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeden wieczór? wow! myślałam, że to zdecydowanie obszerniejszy tytuł.

    OdpowiedzUsuń