środa, 19 lutego 2020

W niewoli cienia

Tytuł: W niewoli cienie
Autor: Monika Anna Nejman
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Novae Res



"Pamiętał mgłę, tak gęstą, jakiej jeszcze nigdy nie widział. Ledwo dostrzegał w niej zarys sylwetki elfa. Wytężając umysł skojarzył, że jeśli mały odejdzie krok za daleko, to na dobre straci go z oczu."



Joanna i Wojtek są rodzeństwem. Są zwyczajnymi nastolatkami, chodzą do szkoły, przeżywają swoje pierwsze zauroczenia. Przyjacielem Wojtka jest Filip, z którym tworzą paczkę. Zosia natomiast jest sama. Wyobcowana. Dziwaczka. Ale to ona poprowadzi ich magicznej przygodzie.

  
"W owe dni (...) słońce się zaćmi i księżyc nie da swego blasku." 

To był zwykły dzień. Nic nie zwiastowało tragedii, dopóki nie otworzyli tajemniczej księgi… Joanna nagle znika, a trójka przyjaciół natychmiast postanawia wyruszyć z misją ratunkową. Niespodziewanie okazuje się, że mają do wykonania o wiele poważniejsze zadanie – uratować Słońce i ocalić Ziemię przed wiecznymi ciemnościami. Trafiają w miejsca, o których nigdy nie słyszeli, poznają istoty, które dotąd znali jedynie z legend, i przeżywają przygodę, o której nigdy nie zapomną… *


"Gwiazdy będą padać z nieba i moce na niebie zostaną wstrząśnięte." 

Książka to typowa młodzieżówka w fantastycznym i magicznym świecie. Dużo w niej nawiązań do greckiej mitologii, co bardzo mi się podobało, bo uwielbiam takie elementy. Jedyne na co mogę ponarzekać to początek. Był strasznie nudny i taki zwyczajny i właściwie niewiele wniósł, a strasznie, strasznie się dłużył. Dopiero, kiedy zaczęło się coś dziać, a bohaterowie przenieśli się do innego świata, akcja nabrała tempa i czytało się ją z dużym zaciekawieniem.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
7/10   

6 komentarzy:

  1. Świat magii i fantastyki to nie moje klimaty. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Z typowymi młodzieżówkami mam problem, ale nie z książkami z tego gatunku, które mają wątki fantastyczne, więc może jeśli starczy mi czasu, sam jej szansę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię fantastykę, ale to nie brzmi dla mnie jakoś przesadnie ciekawie. A może po prostu mam przesyt młodzieżówek...

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł sobie zapisuję sobie na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię mitologię, ale coś mi się wydaje, że ta książka w moich oczach bedzie bardzo przeciętna i schematyczna.

    OdpowiedzUsuń