środa, 29 kwietnia 2020

Oswoić Hiszpanię

Tytuł: Oswoić Hiszpanię
Autor: Joanna Lessnau
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 389
Wydawnictwo: Novae Res


"To miasto kryje w sobie nie mniej niesamowitych historii niż Orihuela, choć jest zupełnie inne. Mam ochotę powiedzieć, że jest tajemnicze inaczej. Nie wiem dlaczego, tak po prostu czuję. Starówka wyraźnie wskazuje na wpływy arabskie, bo i historia miasta jest związana z jej arabskimi mieszkańcami."


„Oswoić Hiszpanię” to coś znacznie więcej niż kolejny przewodnik turystyczny. Nie znajdziemy tu opisu najpopularniejszych atrakcji Hiszpanii, próżno też szukać informacji o ubóstwianych przez turystów miejscach wypoczynku. Poznamy za to wiele legend, m in. o dzielnej Armengoli, dowiemy się, skąd pochodzi nazwa Pireneje i nauczymy się przyrządzać hiszpańskie churrosy.*




"Żadne pożegnanie nie wystarczy, by się pożegnać na zawsze."

Bogatą wiedzę na temat tego fascynującego kraju autorka czerpie ze swoich wieloletnich podróży. Wraz z mężem i synem przemierzyła tysiące kilometrów: od rajskich plaż po górskie szczyty, od metropolii po rybackie wioski, odkrywając mniej znane oblicze Hiszpanii i korygując tkwiące w jej głowie stereotypy. Teraz dzieli się swoimi wrażeniami, zachęcając do podróżowania w stylu slow. Daj się zainspirować!*



"Tak czy inaczej, to niezwykłe miejsce."

Minie jeszcze sporo czasu zanim wybierzemy się do Hiszpanii na wymarzone wakacje. Ale za to teraz jest dobry czas, by móc ją poznać w inny sposób. Oswoić Hiszpanię to można by rzec, że trochę przewodnik, a trochę pamiętnik. Autorka opisuje tutaj barwnie wszystkie odwiedzone przez siebie miejsca, ale właśnie w formie jakby pamiętnika. Towarzysza temu wspomnienia, rozmowy i oczywiście przepiękne zdjęcia. Ja osobiście wolę tradycyjne przewodniki, ale taka forma również jest ciekawa.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
7/10

*opis wydawcy

7 komentarzy:

  1. Chciałabym wybrać się do Hiszpanii, więc ten przewodnik bardzo chętnie przejrzę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka z pewnością warta uwagi dla wielbiciela hiszpańskich klimatów. Ja osobiście spasuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hej :) dziękuję za wizytę, ja od dłuższego czasu mam przestój w pracy i też mam przez to lenia i nic się nie dzieje ciekawego w moim życiu i trzeba sobie radzić. Wczoraj miałam ogromnego lenia i nawet nie miałam motywacji napisać na bloga nic.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się ciekawie, takie spojrzenie od innej strony na Hiszpanię :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. leży i czeka, na półce bardzo blisko łóżka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że kiedyś może sięgnę po tę książkę, ale na chwilę obecną mam inne w planach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie, tym bardziej, że razem z przyjaciółką już od lat fascynujemy się Hiszpanią i planujmy wyjazd :D

    OdpowiedzUsuń