piątek, 26 czerwca 2020

Czas Ciszy

Tytuł: Czas Ciszy
Tytuł oryginału: Silence Fallen
Autor: Patricia Briggs
Cykl: Mercedes Thompson (10)
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 398
Wydawnictwo: Fabryka Słów 


 "Istnieje swego rodzaju szczególny krąg piekła łączący grozę z nudą, gdzie nigdy nie zapada całkowite odrętwienie. Jeśli oczekiwanie na najgorsze potrwałoby jeszcze kilka godzin, pewnie umarłabym ze strachu. "


Mercedes nie jest tak silna jak wilkołaki, ale stoi za nią cała wataha, a także wiele potężnych istot z nadnaturalnymi mocami, jest również połączona więzią z silnym wampirem, a to wszystko czyni ją niezwykle silną kobietą i istotą w magicznym świecie. Jednak kiedy zostaje ze wszystkim w pojedynkę, świat okazuje się zbyt duży i ciężki...


"Czym ty jesteś?" 

Mercy zostaje napadnięta i porwana na swoim terytorium. Jest z dala od Adama i stada. Nie może się z nimi skontaktować. Szybko udaje jej się uciec, ale okazuje się, że jest w Europie, jest słaba i ranna, spanikowana ucieka. Nie może liczyć na pomoc bliskich, bo są zbyt daleko. Musi znaleźć sprzymierzeńców do walki z wrogiem, a przy tym nie wywołać wojny między gatunkami.


"Ale głównie? Głównie się martwiłam." 

Tyle już pisałam o tej serii i Mercedes, że chyba nie muszę ich Wam przedstawiać. Tym razem Mercy musi działać sama, jest zdana tylko na siebie. Klimat jednak pozostał ten sam. Znów jest mnóstwo magii, nadnaturalnych stworzeń, zła i walki i wątków miłosnych w tle. Nie zabrakło także dobrego humoru, który uwielbiam, podobnie jak postawę bohaterki - zawsze waleczna, odważna i dzielna. Książka idealna na wieczorny relaks.

Moja ocena:
8/10  

4 komentarze:

  1. Poczekam na coś bardziej w moich klimatach czytelniczych. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaczęłam czytać serię, ale to bylo dawno, dawno temu. Pamiętam, że mi się bardzo podobała i że chciałam wiedzieć, co dalej. Problem polega na tym, że po tylu latach nie pamiętam, co się działo i chyba musiałabym zacząć od początku. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka nie do końca w moich klimatach wiec raczej sobie ja odpuszczę :p

    OdpowiedzUsuń