niedziela, 27 września 2020

Czwarta Powieść

Tytuł: Czwarta Powieść
Autor: Agnieszka Janiszewska
Cykl: Czwarta Powieść (1)
Rok wydania: 2020
Liczba strom: 226
Wydawnictwo: Novae Res

"Nie powinna zmieniać swoich planów dla tego zupełnie jej obcego, zagadkowego człowieka, który pojawił się tu nie wiadomo skąd, teoretycznie po to, by zdobyć jej podpis, lecz przy okazji wypowiedział kilka mało przyjaznych słów, teraz zaś, ni z tego, ni z owego proponował rozmowę w knajpce."

Regina jest absolwentką polonistyki i bibliotekarstwa. Marzy o karierze pisarskiej, ale jak na razie nie odniosła znaczącego sukcesu, pomimo wydania trzech powieści dla kobiet. Kolejną szansą może być jednak kolejna powieść. Musi jedynie znaleźć dobry pomysł na fabułę...


"Czy to znaczy, że pisała... także o sobie?"

Na jednym ze spotkań z czytelnikami przychodzi mężczyzna, który proponuje jej pomoc w napisaniu kolejnej powieści. Posiada przedwojenny maszynopis, który miałaby dokończyć. Choć początkowo jest temu przeciwna, postanawia się tego podjąć. Niebawem okaże się, że powieść nie trafiła do niej przez przypadek...


"Ty nigdy nie bałaś się nowych wyzwań w życiu."

Powieść jest dosyć krótka, a do tego to zaledwie połowa tej historii, która dla mnie jest jak wstęp, bo dopiero w następnym tomie zaczyna się dziać. Ale i tak niesamowicie mnie poruszyła. Bardzo polubiłam bohaterkę, chociaż wydawała mi się trochę zbyt mało zdecydowana. Pozwalała sobą manipulować, tak na prawdę każdy w jakimś stopniu decydował o jej życiu, a ona nie potrafiła się temu przeciwstawić tylko płynęła z tym dalej. Mimo to historia bardzo mi się podobała i pochłonęłam ją bardzo szybko.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
9/10

3 komentarze:

  1. Wydaje się bardzo ciekawa :) Może się skuszę :) Tym bardziej, że jest krótka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może dam jej szansę. Tym bardziej, że jest krótka i szybko ją się czytana, ale przede wszystkim dlatego, że ją polecasz.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawi mnie fabuła tej książki I choć pewnie nie dowiem się w tej części zbyt wiele, to chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń