sobota, 15 maja 2021

Sprawa osobliwego wahlarza

Tytuł: Enola Holmes. Sprawa osobliwego wachlarza
Tytuł oryginału:
The Case of the Peculiar Pink Fan
Autor: Nancy Springer
Cykl: Enola Holmes (4)
Rok wydania: 2021
Liczba stron: 224
Wydawnictwo: Poradnia K

"Wreszcie zrozumiałam, że źródłem mojego lęku była sympatia, którą czułam do brata. Gdybym spędziła parę kolejnyvh godzin w jego towarzystwie, mogłoby się okazać, że nie znajdę w sobie sił, by odejść. I niczym jakieś nocne stworzenie z baśni zaskoczy mnie brzask i popadnę w niewolę."

 

Enola Holmes nadal przysparza braciom dużo niepokoju o swój przyszły los. Dwóch detektywów nie potrafi jej odnaleźć ani złapać, a ona w tym czasie rozwiązuje najbardziej skomplikowane zagadki, których nawet Sherlock nie jest w stanie sam rozwikłać.


   "Mój brat Sherlock."

Enola kolejny raz usiłuje pomóc lady Cecily. Tym razem młoda arystokratka pragnie uniknąć aranżowanego małżeństwa. Enola w przypływnie zbiegów okoliczności postanawia współpracować ze swoim bratem Sherlockiem, by pomóc nieszczęsnej lady. Będzie musiała także zatroszczyć się o siebie, by po raz kolejny umknąć braciom i być może nadal szukać matki.


 "(...) wciąż jestem Enolą." 

Enola Holmes to bohaterka jaką sama chciałabym być. Sprytna, inteligenta i przebiegła, z dobrym sercem dziewczyna, która potrafi rozwiązać takie zagadki, że głowa mała. Niesamowicie ją podziwiam, a śledzenie jej przygód sprawia mi ogromną przyjemność. Powieść jest lekka i niesamowicie wciągająca. Z zapartym tchem śledzę wszytkie wydarzenia i kibicuję jej na każdym kroku, by znów przechytrzyła braci, nie dała się złapać, rozwiązała kolejne zagadki i być może nawiązała więcej kontaktów z Sherlockiem, którego również niesamowicie polubiłam za jego troskę. Jak zwykle cudownie się bawiłam podczas czytania.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Poradnia K.


Moja ocena:
10/10


5 komentarzy:

  1. Ten cykl nie jest mi znany, ale być może kiedyś się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytam, w wolniejszym czasie na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem dopiero po pierwszym tomie. Kolejne oczywiście mam w planach.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń