wtorek, 24 maja 2022

Bądź sexy i nie daj się zamordować

Tytuł: Bądź sexy i nie daj się zamordować. Rady na różne okazje
Tytuł oryginału:
Stay Sexy & Don’t Get Murdered: The Definitive How-To Guide
Autor: Georgia Hardstark & Karen Kilgariff
Rok wydania: 2021
Liczba stron: 296
Wydawnictwo: Kompania Mediowa


"Oczywiście od tamtej pory wiele razy bywałam w sytuacjach, kiedy mogłam pieprzyć grzeczność, i z dumą stwierdzam, że wykorzystywałam to moje prawo, posuwając się do skrajności o różnym natężeniu."

 

Karen i Georgia poznały się na imprezie. Spędziły kilka godzin, dyskutując o głośnych morderstwach i ulubionych filmach kryminalnych. Zostały przyjaciółkami. W swoim życiu popełniły wiele błędów, ale też wiele się na nich nauczyły.

 


"Samowystarczalność to podstawowa forma samoobrony."

Autorki dzielą się w książce swoimi wspomnieniami z życia. Opowiadają o swoich terapiach, odwykach, toksycznych ludziach w swoim życiu, toksycznych związkach i relacjach, popełnianych błędach i wychodzenia na prostą. Przytaczają także historie młodych kobiet, których los również nie oszczędził, które skończyły tragicznie. Zwracają tutaj uwagę na to jak ciężko czasami jest żyć kobietom w patrialchalnym świecie, w którym mężczyźni niejednokrotnie stanowią śmiertelne zagrożenie.


 "(...) nie można "nie wchodzić do lasu", bo cały świat jest lasem." 

Ta książka to nie jest zwykły poradnik. Ja nawet nie nazwałabym go poradnikiem. To bardziej historie autorek i innych kobiet skrzywdzonych przez własne złe decyzje i mężczyzn. Niemniej jednak każda z czytelniczek ma szansę naprawdę wiele z niej wyciągnąć. Wiele jest tu mądrości życiowej, porad i wksazówek, a każde z nich poprzedza jakaś historia, obok któej nie da się przejść obojętnie. Chyba właśnie dlatego te porady do mnie przemawiają, wydają się dobre, logiczne i przydatne. Od autorek bije szczerość. Są tutaj ich prawdziwe historie, których napisanie z pewnością nie należało do najłatwiejszych, chociaż nie da się tego tutaj odczuć, bo wszystko jest pisane  jest lekkim językiem i często okraszone chumorem. Autorki zamieściły tu także swoje zdjęcia, dzięki temu mogłam się poczuć jakbym lepiej poznawała Karen i Georgię, które były również bohaterkami swojej książki. Ich historie i rady dały mi dużo do myślenia. Uważam że warto je poznać. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Kompania Mediowa.

Moja ocena:
8/10
 

4 komentarze:

  1. Na pewno wielu zachęcisz do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przeczytam w wolnej chwili :)
    Zapraszam na nowy post prosto z rzepaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie dla mnie, ale tytuł zachęcający!

    OdpowiedzUsuń