wtorek, 1 grudnia 2020

Dziewczyna z Paryża

Tytuł: Dziewczyna z Paryża
Tytuł oryginału: The Paper Girl of Paris
Autor: Jordyn Taylor
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 316
Wydawnictwo: IUVI


"Fajerwerki już się w większości skończyły. Zrobiło się cicho. Niebo było czarne. Stałam tam ze skrzyżowanymi ramionami, oddychając ciężko. Nie mogłam uwierzyć, że wcześniej tego samego dnia trzymaliśmy się za ręce, wolni od wszelkich zmartwień."

 

 Alice spędza lato w Paryżu. Przyjechała tu ze swoimi rodzicami po śmierci babci, kiedy okazało się, że staruszka zostawiła jej w spadku mieszkanie. Do tej pory nikt o nim nie wiedział. Apartament nie był otwierany od ponad siedemdziesięciu lat. Alice postanawia dowiedzieć się więcej na temat historii babci, którą ta postanowiła przemilczeć. Dziewczyna odnajduje pamiętnik pisany przez siostrę babki. Dzięki niemu odkryje sekrety, o których nikt nie wiedział.

 


"To wszystko było zbyt prawdziwe."

 Adalyn dorasta w czasach wojny. Jest Paryżanką, nie rozpoznaje już swojego ukochanego miasta, które teraz pełne jest Niemców. Każdy dzień przepełniony jest walką o przetrwanie i strachem. Dziewczyna dołącza do ruchu oporu. Nadal udaje bywalczynię salonów, ale jedynie po to, by zdobywać informacje. Z czasem jej życie robi się coraz bardziej niebezpieczne, coraz bardziej ryzykuje, narażając swoje życie, życie bliskich, a także relacje z ukochanymi osobami.

 


"Cokolwiek się stanie, zasnę dzisiaj, wiedząc, że warto podjąć ryzyko."

Dziewczyna z Paryża to historia podzielona na kiedyś i teraz. Porusza ona ciężkie chwile życia wojennego, okupacyjnego, ale jest lekko napisana, dzięki czemu czytało mi się ją z prawdziwą przyjemnością i zaciekawieniem. Jest to pierwsza książka opowiadająca o czasach wojny, która aż tak złapałaby mnie za serce. Może to za sprawą zbliżonego wieku bohaterki, dzięki czemu łatwiej mi było się z nią utożsamić, a może to styl pisania i umiejętność oddania emocji i uczuć uczyniły powieść tak wyjątkową. A skoro wspomniałam już o uczuciach, to muszę zaznaczyć, że wątki romantyczne, zarówno te z przeszłości jak i czasu obecnego, wypadły świetnie. Zostały dobrze wykreowane i wzbogacone o poważne problemy z jakimi przyszło się mierzyć bohaterom. Powieść polecam zarówno wielbicielom gatunku jak i tym, którzy sięgają po tego typu książki sporadycznie, z pewnością Was zachwyci, oczaruje i wzruszy.

 Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu IUVI.

Moja ocena:
10/10

4 komentarze:

  1. Po Twojej recenzji bardzo chcę przeczytać tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę i na pewno ją kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiła mnie ta ksiażka :) Świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam już tę książkę na swojej liście książek do przeczytania. Cieszę się, że przypadła ci do gustu ta powieść.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń