wtorek, 14 lutego 2023

Bóg nigdy nie mruga 2

Tytuł: Bóg nigdy nie mruga 2. 50 nowych lekcji na nasze czasy
Tytuł oryginału:
God Never Blinked. 50 Lessons for Life's Biggest Detours
Autor: Regina Brett
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 368
Wydawnictwo: Insignis

"Życie nie powinno polegać na pogoni za osiągnięciami. Ale coraz trudniej jest faktycznie wyłączyć się i „robić nic”. Nie kolekcjonować doświadczeń, żeby opisać je na Facebooku.
Nie pstrykać zdjęć godnych Instagrama. Nie mieć wyścigu do ukończenia ani listy do odhaczenia.
"


Dzisięć lat temu na polskim rynku wydawniczym pojawiła się książka Reginy Brett Bóg nigdy nie mruga. Szybo podbiła serca czytelników. Od tego czasu autorka napisała kilka książek dla Polaków, którzy przyjmują je z wielkim entuzjazmem. Od wydania temtej książki minęło już sporo czasu i wiele się pozmieniało. Teraz autorka przychodzi z kolejnymi przesłananiami dostosowanymi do naszych czasów i problemów, które nękają nas i świat.


 "Każde z nas jest arcydziełem bałaganu. Powinniśmy przyjąć z wdzięcznością cały ten nasz wyjątkowy, oryginalny chaos i dzielić się nim ze światem, by zostawić po sobie ślad."

Pandemia. Wojna na Ukrainie. Tysiące ofiar. Miliony emigrantów. Kryzys klimatyczny. Dyskryminacja osób homoseksualnych... Wiele złego dzieje się na świecie. Jednak autorka jest przekonana, że Bóg nigdy nie mruga i stworzyła książkę skaładającą się z 50 ważnych lekcji, które sprawi, że nasze życie będzie jeszcze bardziej wartościowe.


 "Żyj po swojemu, tylko bardziej. Żyj życiem, za które chcesz być zapamiętany, życiem, które sprawi, że nikt o tobie nie zapomni.

Niestety nie miałam okazji przeczytać Bóg nigdy nie mruga, jednak cieszę się, że sięgnęłam po "Dwójkę". Autorka przedstawiła tutaj historie ze swojego życia oraz historie bliskich jej osób. Myślę, że dzięki temu, że tych lekcji jest aż 50, to jeśli nie każdy skorzysta z nich wszystkich, to na pewno znajdzie tutaj conajmniej kilka. Dla mnie najważniejsze co przeakazała mi autorka to takie pozytywne podejście do życia, że czeka mnie wiele dobrego, że dużo zależy od mojego podejścia i moich chęci, od tego co zrobię z przeszkodami, jak się do nich ustosunkuję, bo chociaż jest wiele przeciwności, na które nie ma wpływu, to mam wpływ na to co z tym zrobię. Książka Reginy, każda jej historia jest dla mnie inspirująca. Czasami się śmiałam podczas czytania, często wzruszałam. Nieczęsto zdarza mi się dużo mówić o książce mojemu chłopakowi, bo on zwyczajnie za nimi nie przepada, ale tym razem, mam wrażenie, że chyba przeczytałąm mu pół tej książki i wcale nie przeszkadzało nam to, że często odrywałam go od tego co robił. Bóg nigdy nie mruga 2 to naprawdę wyjątkowa książka, którą polecam każdemu.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Insignis.

Moja ocena:
10/10

5 komentarzy:

  1. Nawet nie jestem w stanie określić, od jak dawna chcę poznać te książki. Może wreszcie mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam, że wyszła "2". Jedynki też nie miałam okazji czytać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam, polecam i chętnie wrócę do tej książki.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu. ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach sięgnąć po pierwszą część :D

    OdpowiedzUsuń