niedziela, 5 lutego 2023

Cybil

Tytuł: Cybil
Tytuł oryginału: The perfect Neighbor
Autor: Nora Roberts
Cykl: Mac Gregorowie (11)
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 304
Wydawnictwo HarperCollins


"Złościło ją niezmiernie, że wracając do domu, musi mijać drzwi McQuinna. Była wściekła, ponieważ wtedy za każdym razem zaczynała o nim myśleć i uświadamiała sobie swoją głupotę oraz to, jak okropnie się przez niego czuła."


Cybil Campbell jest córką Granta Campbella i należy do rodziny MacGregorów. Daniel MacGregor, senior rodu kocha ją z całego serca i traktuje jak wnuczkę. Postanowił, że jego ukochana Cybil nie powinna wieść samotnego życia i znalazł już dla niej idealnego kandydata na męża. Niczego nieświadoma dziewczyna postanawia zaprzyjaźnić się z tajemniczym i ponurym sąsiadem, który niedawno się wprowadził.


 "Dla kogoś, kogo kochamy, jesteśmy w stanie zrobić więcej niż dla siebie."

Preston McQuinn w przeszłości rozczarował się życiem i ludźmi. Woli samotność i muzykę. Uparcie twierdzi, że w jego życiu nie ma miejsca na miłość, jednak jego myśli coraz częściej zajmuje żywiołowa sąsiadka, która wkroczyła w jego życie niczym tornado i rozświetliła je nadając blasku.


 "Miłość leczy."
 
Cybil to kobieta sukcesu. Odniosła sukces w rysowaniu komiksów, a jej dom jest otwarty dla każdego. Wiedzie życie pełne światła, ludzi i radości. Preston jest jej przeciwieństwem. Rozumiem jego niechęć do ludzi i spędzanie czasu jedynie w zaufanym towarzystwie. Z drugiej strony bardzo pociaga mnie życie Cybil, które jest... pełne życia. Dużo w nim radości i ciągle coś się dzieje. Bardzo polubiłam bohaterów, którzy stali się dla mnie inspiracją. Z jednej strony doceniłam to, że warto mieć przy sobie osoby zaufane i nie warto wpuszczać do swojego życia wszystkich, którzy będą się w nim szarogęsić i układać je po swojemu, a z drugiej stwierdziłam, że chcę, by moje życie było bogate, pełne doświadczeń, pracy i radości. 
Sam pomysł na fabułę, który był dosyć oklepany, to bardzo mi się podobał. Szczególnie podobało mi się postępowanie Cybil, która nie oczekiwała zbyt wiele od innych, a stale od siebie coś dawała, ale w końcu potrafiła powiedzieć "dosyć". Potrafiła znaleźć granicę, w której stwierdziła, że ten rachunek nie może być ciągle ujemny, a ona zasługuje na więcej.
Jest to już moje siódme spotkanie z rodziną MacGregorów i uważam, że to i poprzednie są najbardziej udane ze wszystkich i chociaż zostały napisane już jakiś kawałek czasu temu, to zachowanie kobiet, które potrafią postawić na siebie, jest jak najbardziej na czasie.
 
Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins.
 

 Moja ocena:
8/10

4 komentarze:

  1. Ten cykl zupełnie nie jest mi znany, ale przyjrzę mu się bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o niej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że to spotkanie z tymi bohaterami uważasz za najlepsze, ja tym razem odpadam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki o kobietach sukcesu :D

    OdpowiedzUsuń