sobota, 17 czerwca 2023

Przyjaciel

Tytuł: Przyjaciel. Moje serce wciąż pamięta
Autor: Agnes Sour
Cykl: Przyjaciel (2)
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 434
Wydawnictwo: Novae Res

"Zawisł nade mną i spojrzał na mnie jak na najcenniejszą istotę w swoim życiu. Jak wędrowiec, który znajduje źródełko na pustyni. Zakołysało mi się w głowie. Najgorsze było to, że ja naprawdę cholernie chciałam być wodą, która ugasi jego pragnienie. Może straciłam rozum, może zgłupiałam, ale czułam, że dla niego warto."

Wypadek Lilki wszystko zmienił, wywróćił życie Jacoba i jej bliskich do góry nogami. Mężczyzna targany wyrzutami sumienia, złością, strachem i tęsknotą, szuka ukojenia w narkotykach.


"Czy już nigdy nie dowiem się, kim jestem? kim byłam?"

Tymczasem Lilka się wybudza. Okazuje się, że zupełnie straciła pamięć. Czuje się zagubiona, przerażona... Jacob postanawia jeszcze raz o nią zawalczyć. Nie spodziewa się jednak na jak wiele pytań będzie musiał w przyszłości odpowiedzieć.


 "Musiałem być przy niej, już i tak zniknąłem na zbyt długo."

Pierwszą część serii czytałam jakiś czas temu i z niecierpliwością oczekiwałam kontynuacji. Muszę przyznać, że widzę, tu dużą różnicę między tomami. O ile pierwszy tom wydawał mi się taką lekką młodzieżówką, o tyle, w tym tomie, bohaterom powieści przyszło mierzyć się z o wiele poważniejszymi problemami. Nie czułam już tej samej beztroski, lekkości i odrobinę szaleństwa. Było tu dużo niepewności, wyrzutów sumienia, smutku i bólu. Miło było wrócić do ich świata, ale odrobinę szkoda mi było, że zrobiło się tak poważnie.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.


Moja ocena:
7/10

5 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię książki o cięższej tematyce, więc jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że książka Ci się podobała. Ja jednak nie mam jej w planach - to zupełnie nie moje klimaty, jeżeli chodzi o książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie mój typ książki, ale znam osoby, którym by się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę,że warto się pochylić nad tą propozycją.

    OdpowiedzUsuń