wtorek, 22 sierpnia 2023

Kiedy znów cię zobaczę

Tytuł: Kiedy znów cię zobaczę
Autor: M. K. Pearl
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 274
Wydawnictwo: Amare


"To był on: Jakub, mój Jakub! Szalona, burzliwa, jedyna prawdziwa miłość mojego życia. Miłość, która tak nagle jak się pojwiła, tak znienacka zniknęła. Nie musiałam wcale się odwracać, żeby mieć pewność, że to on. Wszędzie rozpoznałabym ten niski, ciepły głos."


Pola, autorka pikantnych kryminałów, samotnie wychowuje córkę. W odróżnieniu od jej powieści, w jej życiu nie dzieje się nic ciekawego i nie ma w nim miłosnych uniesień. Już dawno porzuciła myśli o mężczyznach. Niespodziewany urlop w Chorwacji, zorganizowany przez jej zwariowaną przyjaciółkę Monikę, ma jej pokazać, że jeszcze nie wszystko stracone. Pola ma za zadanie dobrze się bawić i być może kogoś poznać, albo chociaż przeżyć szaloną przygodę. Żadna z nich nie spodziewa się jednak, że dla Poli te wakacje będą podróżą do przeszłości...


"Wreszcie zrozumiałem całym sobą, gdzie tak naprawdę jest moje miejsce."

Na miejscu okazuje się, że do wycieczki dołączył także Kuba, dawna miłość Poli. Ich relacja była intensywna, lecz krótka. Zakończyła się niespodziewanie, kiedy chłopak bez słowa wyjechał do Australii. Przez lata tłumiła uczucia, jednak na jego widok wszystkie wspomnienia wróciły. Miotana emocjami, za wszelką cenę próbuje chronić swoją największą tajemnicę, co nie będzie takie proste...


"Kiedy na mnie patrzył, wracały wspomnienia, a to nie wróżyło nic dobrego..."

Muszę zacząć od tego co najmniej ważne, ale nie sposób nie zauważyć - przepiękna okładka. Ta książka ma tak przepiękną okładkę, że nie potrafiłam przejść obok niej obojętnie. Nawet teraz, jak na nią patrzę, nie mogę przestać się zachwycać. Ale czas przejść do zachwytów nad treścią. Może nie ma ich za wiele, bo książka nie jest wybitna i nie zrobiła ona na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia, ale za to czytało mi się ją bardzo przyjemnie. Kiedy znów cię zobaczę to niczym niewyróżniająca się lekka, wakacyjna powieść. Niczym mnie nie zaskoczyła, ale bardzo ich polubiłam i śledziłam ich losy z zapartym tchem delektując się ich ciągle zmieniającą się relację i czekając, by dowiedzieć się jak to się w końcu skończy. Trochę nie podobało mi się to, że ich przyjaciele, którzy od zawsze się nie lubili, nagle postanowili zostać parą. Było to dla mnie trochę sztuczne i wymuszone. Nie kązdy musi się nagle zacząć kochać. Mogli po prostu dalej pozostać znajomymi, którzy się nie lubią albo zacząć się lubić. Byłoby to bardziej prawdopodobne i realna. A tak to, ich relacja została bardzo spłaszczona. Niemniej jednak powieść bardzo mi się podobała i nawet ten mankament nie zepsuł mi przyjemności jej zytania.

Kiedy znów cię zobaczę to książka idealna na letni wieczór lub wakacyjny wyjazd. Jest tu miłość sprzed lat, tajemnice, niewyjaśnione sprawy, nowe rodzące się uczucie, skomplikowane relacje... a to wszystko w lekkim klimacie wakacji.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Amare.

Moja ocena:
7/10


8 komentarzy: