czwartek, 30 maja 2019

Far Cry

Tytuł: Far Cry
Autor: Urban Waite
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 296
Wydawnictwo: Insignis


"Po chwili usłyszała echo 
czyichś kroków. Rozbrzmiewało 
coraz bliżej, jakby ktoś szedł 
bardzo długim i pustym korytarzem. Na pewno ktoś się zbliżał. Obserwowała cały czas ten sam pasek światła i wkrótce dostrzegła przesuwający się cień, który zatrzymał się po drugiej stronie."

Hrabstwo Hope, Montana. Kraina wolnych i odważnych, ale także matecznik fanatycznego kultu zagłady, zwanego Kościołem Bram Edenu, którego nauki w ciągu kilku ostatnich lat przeniknęły do codzienności mieszkańców.

Miejscowa barmanka Mary May Fairgrave przez Bramy Edenu straciła wszystko, co miała: jej rodzice zginęli w niewyjaśnionych okolicznościach, a brat, skuszony słowami charyzmatycznego przywódcy kultu, zniknął. Kiedy władze odmawiają dalszego dochodzenia, Mary postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. *



"Każdemu z nas należy przypomnieć, jak bardzo jesteśmy samotni, kiedy oddajemy się grzechowi i żyjemy bez wiary, która utrzymuje diabła z dala od naszych drzwi"

Kościół Bram Edenu ocalił od śmierci myśliwego Willa Boyda w najmroczniejszym okresie życia. Jednak teraz, kiedy jego losy nieuchronnie splatają się z Mary May, Will musi zrewidować wszystko, w co dotąd wierzył.

Mary May nie ma zbyt wielkich szans w konfrontacji z wpływowym i niebezpiecznym przeciwnikiem, ale niespodziewana interwencja Willa sprawi, że jej życie potoczy się zupełnie inaczej. Jego zresztą też. *  


 

"Pewnego dnia zgubiłem się w dziczy i wtedy zrozumiałem tę przestrzeń, sam stałem się dziki."

Far Cry to książka napisana na podstawie gry. Powieść obfituje w bogate sceny brutalnych walk, oryginalny styl, specyficzny mroczny klimat i prostą fabułę, która nabiera tempa. Nie ma tutaj miejsca na nudę. Sprawy nabierają szybkiego obrotu. Ciągle coś się dzieje. Jest dużo pościgów. A bohaterowie ciekawi... Polecam nie tylko graczom, bo każdy ma szansę znaleźć w niej coś dla siebie.


Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Insignis.

Moja ocena:
9./10  

*OPIS WYDAWCY 

2 komentarze:

  1. Raczej nie odnalazła bym się w tej książce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. W grę nie miałam okazji grać, bo to nie mój gatunek (wolę biegać z mieczem niż z karabinem), ale towarzyszyłam mojemu chłopakowi podczas jej przechodzenia i musze przyznać, że bardzo często odciągała ona moją uwagę od czytanej książki. Myślę, że i książka by się spodobała, a mojemu chłopakowi to już na pewno :)

    OdpowiedzUsuń