środa, 17 lipca 2019

Ella Zaklęta

Tytuł: Ella Zaklęta
Tytuł oryginału: Ella Enchanted
Autor: Gail Carson Levine
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 315
Wydawnictwo: Poradnia K


"Ja chyba nie kochałam go aż od tak dawna, ale teraz kochałam go tak samo, jak on mnie, albo jeszcze bardziej. Kochałam jego śmiech, jego charakter pisma, jego spokojne spojrzenie, jego poczucie honoru, jego piegi, jego docenianie moich żartów, jego ręce, jego szczerość, z jaką pisał mi o najgorszych swoich wadach."

Gdy Ella przychodzi na świat, otrzymuje od szalonej wróżki Lucyndy dar bezwzględnego posłuszeństwa. Od tej chwili musi spełnić każde polecenie – nawet głupie, śmieszne i – co gorsza – również okrutne i niebezpieczne. W fantastycznym świecie krainy Kyrie, gdzie żyją jednorożce, centaury, elfy, olbrzymy i groźne ogry, dar Elli staje się istnym przekleństwem. *

"Nie można wrócić do chwili, w której było się szczęśliwym."

Kiedy ukochana matka Elli umiera, pozostawiając dziewczynę pod opieką ojca, ten wysyła ją do szkoły z internatem dla wysoko urodzonych panien. Doprowadzona do ostateczności, dziewczyna postanawia na własną rękę wytropić Lucyndę, aby zdjęła z niej fatalne zaklęcie. Rusza w nieznany świat szukać swojej wolności. Wkrótce na jej drodze staną niebezpieczne ogry, magiczne jednorożce i tajemniczy książę. *



"Gromadziłam tylko wspomnienia, żeby mieć o czym opowiadać w domu." 

Ella Zaklęta to taka bardzo uniwersalna powieść dla czytelników w każdym w wieku z cudownym przesłaniem. Każdy mały czytelnik będzie się nią zachwycał, bo jest tam dziewczyna przypominająca Kopciuszka, wróżki, trolle, dobry książę i złe siostry... Starsi czytelnicy natomiast na nowo będą mogli sobie przypomnieć o ważnych życiowych wartościach jakimi jest poświęcenie dla drugiej osoby, jak wielką siłą jest miłość i że bezwzględne posłuszeństwo nie zawsze jest dobre, a może być nawet niebezpieczne. Książka niesie ze sobą spokój i zmusza do refleksji. Zdecydowanie warto przeczytać.    

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Poradnia K.

Moja ocena:
9/10

*opis wydawcy   

2 komentarze:

  1. Mam w planach, tylko problem ze znalezieniem czasu jest :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki z przesłaniem, więc jestem zdecydowanie na tak. 😊

    OdpowiedzUsuń