wtorek, 6 lutego 2024

Bogobójczyni

Tytuł: Bogobójczyni
Tytuł oryginału: Godkiller
Autor: Hannah Kaner
Cykl: Upadli bogowie (1)
Rok wydania: 2024
Liczba stron: 368
Wydawnictwo: Jaguar

 

"Oboje wiedzieli, kim są. Rycerz i veiga wędrują pielgrzymkowym szlakiem i staja się celem ataku potworów stworzonych przez bogów. Brzmiało to jak początek kawału, tyle, że nikt się nie śmiał."


Rodzina Kissen należała do wyznawców morskiego boga Osidisena. Wszyscy zginęli złożeni w ofierze przez swoich sąsiadów dla bogini ognia. Ocalała jedynie Kissen, która znienawidziła bogów i stała się ich zabójczynią. Teraz żyje w krainie, której król zabronił czcić bóstwa i ma pełne ręce roboty. Pewnego dnia trafia do niej dziewczynka, do której przywiązane jest bóstwo niewinnych kłamstewek...



"Kissen nie wyczuwała tego, co bogowie: strachu, nadziei, rozpaczy - emocji, którymi lubili się bawić, ale o które nie dbali. Wiedziała jednak, co ich porusza, czego pragną."


Elogast, weteran wojny z bogami, przed laty porzucił miecz i zajął się piekarstwem. Na prośbę króla, a zarazem przyjaciela decyduje się jeszcze raz sięgnąć po miecz i wyrusza w trudną wyprawę. Na swojej drodze spotyka bogobójczynię, małą dziedziczkę wysokiego rodu, która straciła bliskich oraz jej małego boga...


"Woda to wielka pleciuga. Informacje przekazywane są od kropli do wodospadu, od strumyczka do morza. Nic nie może powstrzymać plotek docierających do wodnego bóstwa."


Jakiś czas temu recenzowałam książkę o bogach jakich już znamy, bogach Olimpu, chociaż przedstawionych w trochę innym świetle. Teraz przyszedł czas na bogobójczynię i zupełnie innych bogów. Mamu tu boginię ognia, boga niewinnych kłamstewek, boga morza, boginię piękności i wielu wielu innych. Mają oni swoje świątynie, wyznawców, którzy składają im dary, w zamian które oni obdarzają swoich wyznawców darami. To zupełnie nowy świat i nowi bogowie. Poza tą nowością, ogromnym plusem jest dla mnie to, że możemy poznawać historię z czterech perspektyw - Kissen, Elogasta, dziewczynki Inary i jej małego bożka Skediego. Każde z nich inaczej patrzy na sytuację w jakiej się znajdują, każde ma inne cele, uczucia i spojrzenie na sytuacje w jakich sie znajdują i nie sposób ich nie polubić. Gdybym miała się zastanowić, które z nich jest moim ulubionym, nie potrafiłabym wybrać. Każde z nich jest zupełnie inne, wyznaje różne wartości, z któymi się zgadzałam lub nie, ale żadne z noch nie zajęło wyjątkowego miejsca z moim sercu pomimo, że polubiłam ich wszystkich. Jedynym małym minusem tej powieści było umieszczenie wątku romantycznego. Było go niewiele na szczęście, ale wydawał się on wymuszony i wciśnięty na siłę. O wiele bardziej podobała mi się przyjaźń wiążąca bohaterów, co jest rzadkością, bo jak wiecie, ja kocham wątki romantyczne. Niemniej jednak przez ten mały minus powieść nie ucierpiała i z niecierpliwością wyczekuję kolejnego tomu. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar.

Moja ocena:
8/10

5 komentarzy:

  1. Już nie raz ta książka mi się pokazuje w różnych portalach, więc może po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe piszesz o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem odpuszczam bo to nie mój gatunek literacki 🤗

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie dla mnie, jakoś ten gatunek literacki mnie nie pociąga :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wskakuje na listę do przeczytania

    OdpowiedzUsuń