wtorek, 11 grudnia 2018

Obietnice Poranka

Tytuł: Obietnice poranka
Tytuł oryginału: Shine Like the Dawn
Autor: Carrie Turansky
Rok wydania: 2018
Liczba stron:  504
Wydawnictwo: Dreams


"Nie jesteś sama. Ja też 
miewałam gorsze chwile, ale to nie oznacza, że mamy poddać się zmartwieniu. Możemy zdecydować, 
że skupimy się na tym, co prawdziwe i godne zaufania, i odrzucić niepokojące myśli, kiedy przyjdą."


Margaret Lounsbury kilka lat temu w obliczu tragedii straciła swoją rodzinę. To miało być cudowne południe spędzone na pobliskim jeziorze. Ojciec wraz z żoną i trzema córkami wybrał się popływać łodzią. Byli zbyt daleko od brzegu, kiedy okazało się, że jest ona dziurawa. Maggie wzięła ze sobą Violet, najmłodszą siostrę, a ojciec miał zająć się żoną i starszą córką. Kiedy dziewczynki dotarły do brzegu, okazało się, że pozostali nie dali rady dotrzeć i było już za późno, by móc ich ratować. Po tych wydarzeniach Maggie nie mogła liczyć na niczyją pomoc i w wyniku tego straciła także wieloletniego przyjaciela. Teraz siostry ciężko pracują w sklepie z kapeluszami babki, która jako jedyna zechciała je przyjąć i do tego wychowuje młodszą siostrę. Utrata rodziców bardzo jej ciąży na sercu. Z biegiem czasu dziewczyna zaczyna się poważnie zastanawiać, czy tamten wypadek na jeziorze... naprawdę był wypadkiem.

Dreams

"Może masz rację, jednak Bóg ma sposób na wykorzystanie trudnych okoliczności i wyprowadzenie z nich dobra, zwłaszcza wtedy, kiedy Mu na to pozwalamy."

Nathaniel przed laty uciekł z domu do wojska, kiedy ojciec i macocha nie pozwolili mu odszukać Maggie, ukochanej przyjaciółki, która tak wiele wycierpiała. Kiedy umiera William Harcourt, bogaty wynalazca i przemysłowiec, jego ojciec, ze służby w Królewskiej Marynarce Wojennej powraca Nathaniel. Mężczyzna dziedziczy okazałą posiadłość ojca w Morningside. Przejmuje także część udziałów w ojcowskim przedsiębiorstwie oraz obowiązek spłaty dawnego długu rodzinie Lounsbury. Całe lata spędzone oddzielnie zdążyły wbić klin pomiędzy Nate’a i Maggie. Nathaniel będzie musiał nie tylko próbować naprawić ich relacje, ale także zapanować nad coraz to częstszymi strajkami i demonstracjami pracowników fabryk.

Dreams

"Wiara to antidotum na strach, Maggie. Ale nie mówię o wierze jako pobożnym życzeniu, tylko o prawdziwej ufności w dobroć i miłość Boga."

Obietnice Poranka to początkowo bardzo smutna i refleksyjna powieść, a zarazem z tak cudownym przesłaniem urozmaicona przepięknymi cytatami. Wszystko zaczyna się od tragicznego wypadku, który trochę mnie przygnębił i sprawił, że książka stała się dla mnie niezbyt zachęcająca. Potem jednak zaczęłam się w nią wciągać i zakochałam się w niej. Historia urzekła mnie swoją mądrością, zainspirowała mnie i zmusiła do refleksji nad samą sobą i własnym życiem. Wszystkie rozterki życiowe rozważałam wraz z Maggie, wszystkie cytaty z Pisma Świętego... sprawiały, że pochylałam się nad nimi i zachwycałam się nimi tak jak bohaterka. Ta historia jest momentami trudna ale za to niezwykle wartościowa i zdecydowanie warto ją przeczytać.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Dreams.

Moja ocena:
10/10

3 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że książka mnie zainteresowała ^^
    Z chęcią przeczytam :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się całkiem ciekawa ale nie wiem czy to do końca mój styl ale zobaczymy :) my-dream-is-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba warto poświęcić jej chwilę czasu....

    OdpowiedzUsuń