poniedziałek, 23 listopada 2020

Renegat

Tytuł: Renegat
Autor: Magdalena Kozak
Cykl: Mistrzowie Polskiej Fantastyki (57)
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 398
Wydawnictwo: Fabryka Słów
 

"- Są tylko trzy takie zespoły jak wy - orzekł ze zgrozą. - Mazowsze, Gawęda ... i zespół Downa. 
Trudno powiedzieć, który lepiej strzela."
 
 
 
Kiedyś Jerzy Arlecki, nowy nabytek Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, nie chciał wierzyć w wampiry, ani tym bardziej w ich doborową jednostkę, chroniącą ludzi przed spragnionymi świeżej krwi renegatami.*
 


"Traktuj ludzi lepiej, niż na to zasługują, a zrobią wszystko, żeby sprostać swemu nowemu wizerunkowi."

Kiedy jednak sam obudził się dla Nocy, przysiągł sobie i innym, że zawsze będzie po stronie tych dobrych i prawych. Ranny Vesper trafia w ręce renegatów, ci zaś nie mogąc dopuścić, by zmarł w skutek odniesionych ran, poją go prawdziwą krwią. Vesper staje się pełnoprawnym wampirem!*


 
"Witaj panie. Tęskniłeś?"

Uwielbiam czytać o wampirach. Polskie powieści w tym klimacie jakoś specjalnie mi nie leżą, ale Magdalena Kozak to zupełnie co innego. Polubiłam ją już kilka lat temu, kiedy sięgnęłam po jej powieść Vesper. Niesamowity i niepowtarzalny klimat, ciekawie wykreowany bohater. Mamy tu rozterki wewnętrzne, próba odnalezienia się w nowej rzeczywistości. Widać tu, w tej serii, trochę inny punkt widzenia - kobiecy, który odpowiada mi o wiele bardziej niż męski.
 
Moja ocena:
8/10

*opis wydawcy


2 komentarze: