piątek, 21 lipca 2023

Wojowniczki Boginie Księżniczki

Tytuł: Wojowniczki, Boginie, Księżniczki. Historie kobiet Dubaju
Autor: Kinga Jesman
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 208
Wydawnictwo: Editio


"Mieszkając jeszcze w Polsce, wielokrotnie słyszałam ostrzeżenia, że jak pojadę do Arabów, to stracę godność. Moje zdanie nie będzie miało najmniejszego znaczenia, a jeśli sprzeciwię się mężczyźnie, ten będzie miał prawo mnie spoliczkować."


Dubaj to nawiększe miasto Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jest jednym ze światowych centrów finansowych i popularnym kierunkiem turystycznym. Kinga Jesman mieszka w Dubaju już od pnad dekady. Tu spotkała miłość swojego życia, założyła rodzinę, pracuje i nawiązuje przyjaźnie z kobietami o różnej narodowości.


"Zapewni wiele razy w tek książce będę wspominać, że Dubaj jest miastem niezwykle różnorodnym."

W swojej książce Kinga opowiada historie poznanych kobiet. Już po przeczytaniu kilku stron byłam w szoku. Nie miałam pojęcia, że tak różnorodne kobiety można spotkać w Dubaju. Nie wiedziałam, jak naprawdę wygląda ich życie, realia, związki z mężczyznami. Pokazały one Kindze swoje obecne życie, ale poznała ona także ich przeszłość, problemy, realia życia w ich krajach, ich kulturze. Podobnie jak Kinga byłam zdziwona wieloma rzeczami, tak jak ona wcześniej, miałam błędne wyobrażenia i uprzedzenia do Dubaju. Bardzo przyjemnie czytało mi się tę książkę. Czułam się jak na ploteczkach przy kawce z najlepszą przyjaciółką. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Editio.

Moja ocena:
10/10

6 komentarzy:

  1. Cieszę się z Twojej wysokiej oceny tej książki, bo sama również planuję ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja bliska koleżanka studiowała arabistykę i kiedyś spędziła trochę czasu w tamtych krajach. Sporo mi opowiadała... Ciekawe, czy zna tę książkę. Spytam ją. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto czytać takie książki, by mieć prawdziwy obraz danego kraju.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aktualnie mocno nie po drodze mi z książkami o tej tematyce. Jednak przypuszczam, że po te mogłabym sięgnąć tak w ramach wychodzenia ze swojej czytelniczej strefy komfortu. Jakoś życie kobiet z tamtych rejonów świata mocno mnie intryguje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że książka by mnie bardzo denerwowała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno będzie to intrygująca książka zainteresowanych tym obszarem kulturowym. Ja na wszelki wypadek zapisałam sobie tytuł tej pozycji.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń