czwartek, 14 września 2023

Labirynt sekretów

Tytuł: Labirynt sekretów
Autor: Małgorzata Niemtur
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 496
Wydawnictwo: Filia

"Kochała go bardziej, niż sądziła, że ludzkie serce jest w stanie w ogóle kochać. Nie pierwszy raz się przed sobą do tego przyznawała, jednak do tej pory zawsze chowała to gdzieś w najgłębszym zakamarku duszy. Nie chciała wydobywać swojej miłości na zewnątrz, jakby była zbyt krucha i delikatna, żeby znieść spotkanie z rzeczywistością."


Mathilde Cormier po śmierci ojca opuszcza Francję i przprowadza się z matką oraz młodszym rodzeństwem do Anglii, ojczystego kraju matki. Dziewczyna zostawia za sobą nie tylko wspomnienia ale też miłość i marzenia na przyszłość. Kiedy już udaje jej się zadomowić w obcym miejscu i poznać nowych znajomych, dramatyczny obrót zdarzeń zmusza lady Cromier do powrotu doFrancji.



 "Nawet jeśli twoje serce jest czegoś pewne i popycha cię do tego, co w danym momencie wydaje się dobre i słuszne, postaraj się zawsze zachowywać w tym odrobinę rozsądku. Nie pozwól, żeby uczucia całkowicie nad tobą zapanowały."

 
Niebawem Mathilda rusza za matką, by pomóc jej wyplątać się ze skandalu, który może zrujnować całą ich rodzinę. Dziewczyna musi zawalczyć o dobre imię rodziny, odnaleźć się w nowej rzeczywistości, stawić czołom dawno pogrzebanym tajemnicom i... rozeznać się we włąsnych uczuciach.


 "Kiedy widziałem ostatnio twoje łzy, serce mi się krajało. Chciałbym sprawić, żebyś miała jak najmniej powodów do zmartwień. Jeśli tylko mi pozwolisz, będzie to moim najpiękniejszym i najbardziej zaszczytnym zadaniem."

Zaczynając czytać tę powieść, nie spodziewałam się tylu emocji i dramatycznych zwrotów akcji. Myślałam, że będzie to spokojna powieść o kobietach szukających swojego miejsca w świecie, a tu powoli na jaw zaczęły wychodzić od dawna skrywane tajemnice, które mogłyby zakończyć się skandalem i zrujnować reputację całej rodziny Cormier, a zarazem pogrzebać szansę na przyszłość Mathilde i jej młodszej siostry. Bardzo mi się podobało, kiedy Mathilde zaczęła szybko doratsać na moich oczach, podczas samotnej podróży do Francji i podejmowaniu niezliczonych samodzielnych decyzji, by uratować sytuację. Wyjeżdżając z Francji, nie mogła się zbuntować, że tego nie chce, że to jest jej jedyny dom jaki zna i nie chce z niego wyjeżdżać, bo tu zostawiła swoje serce. Powracając do niej, wszystkie decyzje podejmuje samodzielnie, czyją pomoc przyjąć, komu warto pomóc, do kogo o pomoc się zwrócić, gdzie się zatrzymać... A spadają na nią ciosy za ciosem. Musi pogodzić się z tym, że jej matka nie jest taka idealna, za jaką ją uważała i musi znaleźć tego, który zagraża jej rodzinie. Bardzo też spodobał mi się wątek romantyczny, który został przedstawiony bardzo subtelnie. Nie było tu gorących scen, a i tak losy zakochanych śledziłam z wypiekami na twarzy. 

Podsumowując, podczas czytania nie vzułam nudy. Akcja gnała jak szalona, by czasami nieco zwolnić i pozwolić się nią rozkoszować. Było trochę słodko, nie brakowało też goryczy. Były pocałunki i łzy. Była pokazana jasna strona życia i tej, której często się wstydzimy. Autorka wykreowała bardzo realistyczne postacie z ich zaletami i wadami. Powieść warto przeczytać i myślę, że skradnie ona niejedno serce. Moje skradła.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Filia.

Moja ocena:
9/10

8 komentarzy:

  1. Mam ochotę na przeczytanie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również bardzo zaciekawiła ta recenzja 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od czasu do czasu czytam takie ksiażki

    OdpowiedzUsuń
  5. Możliwe, że kiedyś sięgnę po tę książkę. Jednak na chwilę obecną mój tbr jest tak długi, że nie planuję do niego wciskać książek spoza swojej hałdy hańby. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie mam ochotę na przeczytanie tej powieści :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi interesująco. Zaciekawiłaś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością przeczytam kiedyś tę książkę.

    OdpowiedzUsuń