piątek, 8 września 2023

Towarzyski przewodnik po skandalach

Tytuł: Towarzyski przewodnik po skandalach
Tytuł oryginału:
A Lady's Guide to Scandal
Autor: Sophie Irwin
Cykl: A Lady's Guide (2)
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Książnica

"Dziesięć lat małżeństwa z człowiekiem, który więcej uczucia okazywał swoim koniom niż żonie. Dziesięć lat spędzonych na wygnaniu w zimnym i posępnym Harefield Hall. Dziesięć lat tęsknoty za życiem, które mogłoby potoczyć się inaczej, gdyby okoliczności na to pozwoliły."

Kiedy przed dekadą Eliza Balfour wychodziła za o wiele od siebie starszego i surowego lorda Somerset, było to wydarzeniem sezonu. Dla jej rodziców i w oczach społeczeństwa był to bardzo korzystny mariaż. Dla niej była to tragedia. Nie o takim mężu bowiem marzyła. Jednak jako bardzo uległa młoda dziewczyna pogodziła się z losem i mężnie znosiła trudy nieudanego pożycia.



 "Była już dojrzałą kobietą. Miała własny rozum. I własny majątek. I nie miała ochoty tego znosić ani chwili dłużej."

Teraz Eliza jest już wdową i to bardzo bogatą wdową. Ma tytuł i majątek i za namową kuzynki postanawia po raz pierwszy w życiu zadecydować o swoim losie. Wymyka się do Bath by odciąć się od rodziców i nowego lorda Somerset, który przed laty skradł jej serce. W Bath kobiety poznają różnorakie towarzystwo w tym lorda Melville, którego skandaliczna reputacja może narobić jej kłopotów. Do uzdrowiska postanawia przyjechać także nowy lord Somerset...


 "Znowu ją pocałował. Już prawie zapomniała, jak to jest być całowaną w ten sposób."

Towarzyski przewodnik po skandalach to dosyć przewidywalny romans. Czy to źle? Absolutnie. Tak się w niego wciągnęłam, że nie mogłam się oderwać. Czy pomimo tej przewidywalności coś mnie zaskoczyło? Oczywiście! I to wiele rzeczy. Zupełnie nie tak wyobrażałam sobie jak to się zakończy, że pojawi się tu tyle wątków romantycznych, że będą zdrady, rozczarowania, zderzenie marzeń z rzeczywistością... Wszystko tu bardzo przeżywałam, targały mną emocje, które tu wręcz kipiały. Nie zabrakło jednak też sporej dawki humoru, który nadawał tutaj lekkości. O jak mi się ta książka bardzo podobała. Mam ochotę przeczytać ją znów. I to zaraz.

 Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Książnica.

Moja ocena:
10/10

11 komentarzy:

  1. Świetnie, że lektura tej książki aż tak bardzo Cię wciagnęła i przyniosła satysfakcję czytelniczą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mocno zachęciłaś do sięgnięcia po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że jesteś z niej zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też lubię takie powieści, chętnie bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że ta powieść przypadnie mi do gustu :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że książka mi się spodoba, także będę musiała się z nią szybko zapoznac.

    OdpowiedzUsuń