czwartek, 4 stycznia 2024

Nie wszyscy muszą cię lubić

Tytuł: Nie wszyscy muszą cię lubić. Przestań szukać aprobaty w innych i żyj pełnią życia
Tytuł oryginłu: Stop Checking Your Likes. Shake Off the Need for Approval and Live an Incedible Life
Autor: Susie Moore
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 280
Wydawnictwo: Publicat

 

"To, że pomyślimy coś negatywnego, nie oznacza jeszcze, że to prawda. A zmiana nastawienia nie jest łatwa, zwłaszcza że niektóre przekonania pokutują w nas latami."


Żyjemy w świecie, gdzie walczymy o lajki na instagramie. Chcemy mieć jak najwięcej obserwujących, polubień... Ale to nie tylko o instagrama tutaj chodzi. Każdy z nas chce być lubiany i akceptowamy. Swoje życie uzależniamy od innych, od ich akceptacji. A co jeśli nie każdy musi nas lubić?


"Najbardziej boli nas często właśnie opinia innych o tym, co poszło źle w naszym życiu. Samą porażkę można jakoś znieść."

Szukanie uznania, czy to wirtualnego czy realnego, może przesłonić nam nasze własne pragnienia, cele i marzenia. Często strach przed tym co powiedzą inni chamuje nas w naszym rozwoju. Boimy się porażki, tego, że ktoś nas potem oceni. A co jeśli porzucilibyśmy te wszystkie obawy, tylko zaczęli to realizować?


"To, że pomyślimy coś negatywnego, nie oznacza jeszcze, że to prawda. A zmiana nastawienia nie jest łatwa, zwłaszcza że niektóre przekonania pokutują w nas latami."


Susie Moore jest trenerką rozwoju osobistego, któa tysiącom osób pomogła poznac swoje prawdziwe ja oraz uniknąć wielu pułapek związanych z szukaniem aprobaty u innych. Jestem tą i książką i jej osobą oczarowana. Kiedy czytałam ten poradnik, wszystko wydawało mi się takie proste. Kiedy pisała, że życie jest proste i trzeba się nim cieszyć, że nie warto się aż tak denerwować... to wszystko zaczęło wydawać mi się takie proste. Zaczęłam analizować wiele rad i rzeczywiście przyznałam jej w tym rację. Od dłuższego czasu staram się żyć po swojemu, ale trochę brakowało mi tego spojrzenia, wytłumaczenia, że jesteśmy drobinką we wszechświecie i trwamy bardzo krótko i nie warto przejmować się takimi bzdurami, co ktoś o nas pomyśli.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Publicat.


Moja ocena:
9/10

6 komentarzy:

  1. Czuję się zaciekawiona tą publikacją. Chętnie przeczytam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak! Bardzo to prawdziwe! Do takich wniosków trzeba jednak dojrzeć. Im człowiek młodszy, tym jest mu trudniej. Wiem po sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna książka. Chociaż problem się robi gdy uważasz że nikt Cię nie lubi....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, szczególnie, że zdarza się, że rzeczywiście młodzi ludzie w szkołach nie mają kolegów, przyjaciół i wygląda na to, że nikt ich nie lubi, albo ciężko o jakąś prawdziwą relację. Ale to już bardziej temat na inną książkę.

      Usuń
  4. Zainteresowały mnie cytaty, jeśli będę miała okazję, to sięgnę po tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń