poniedziałek, 24 lipca 2017

Nie Zawracaj

Tytuł: Nie Zawracaj
Tytuł oryginału: No Turning Back
Autor: Tiffany Snow
Cykl: Kathleen Turner (1)
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 496
Wydawnictwo: Arkady

"Serce zabiło mi mocniej, gdy patrzyłam, jak podchodzi do baru, Wyglądał równie obłędnie w obcisłych dżinsach, szarej marynarce i czarnej trykotowej koszulce z trzema guziczkami przy szyi. Usiadł na wysokim stołku, opierając się przedramionami o kontuar."

Kate jest zwyczajną, młodą dziewczyną, niezwykle pracowitą o dużej ambicji. Studiuje i zarabia na swoje utrzymanie pracując jako goniec w firmie prawniczej i dorabiając w nocy jako kelnerka w barze. Życie jej nie oszczędza. Ledwo wiąże koniec z końcem, jej rodzice nie żyją, nie ma na kogo liczyć. Dodatkowo jej życie komplikuje się, kiedy zamordowana zostaje jej sąsiadka...

  
"Wyciągnął rękę i ujął opadający mi na ramię koniec warkocza. Jego palce powoli zsunęły granatową frotkę, po czym zaczęły przeczesywać moje włosy, rozplatając je." 

W życiu Kate pojawił się Blane Kirk. Ich pierwsze spotkanie z pewnością nie należało do udanych, ale nie można powiedzieć, że nie było efektowne ani mało spektakularne. Po tym wydarzeniu Kate unikała Kirka za wszelką cenę. Niestety, a może i stety, pewnego wieczoru los ponownie spłatał im figla i spotkali się ponownie, a dziewczyna została skazana na jego towarzystwo. Z czasem Blane zaczął znaczyć dla niej więcej niż sama była gotowa to przyznać. Ale w jej życiu pojawił się także tajemniczy Kade, który zawsze pojawiał się w niezwykle niebezpiecznych momentach i budził w niej trwogę, ale także... namiętność.

  
"Nie zdołałam odpowiedzieć. Stałam na korytarzu jak sparaliżowana jeszcze przez długą chwilę. Wreszcie wzięłam się w garść i weszłam do mieszkania." 

Śmierć sąsiadki, wpędza Kathleen w niemałe kłopoty. Kate uparcie dąży do zdemaskowania mordercy. Przez jej małe dochodzenie nieustannie ktoś czyha na jej życie. W rezultacie często ociera się o śmierć. U jej boku ciągle czuwa Blance Kirk pragnący ją uratować niczym damę w opałach, ale to nie takie proste, bo Kate jest niezwykle upartą i krnąbrną kobietą, która nie boi się stawić czoła wielu niebezpiecznym ludziom. W równie nieoczekiwanych momentach pojawia się również Kade, który pomimo, że jest groźny i niebezpieczny, nie raz wyciągał ją z opałów. Mogłoby wydawać się, że jest to trójkąt miłosny, jednak, jak na razie, nie nazwałabym tak tych relacji, patrząc również na to, że Kade wkracza do bardziej zdecydowanej akcji dopiero pod koniec powieści. Nie wiadomo jednak co czeka w kolejnych powieściach o losach Kathleen.


"Leżałam jeszcze długą chwilę, owładnięta sennością, podczas gdy w głębi mnie narastało wrażenie, że coś jest nie tak." 

Kathleen jest świetną dziewczyną. Początkowo myślałam, że jest trochę inna, roztrzepana i głupiutka, chociaż roztrzepana trochę jest. Spodziewałam się również, że książka będzie banalna i zbyt przewidywalna, że będzie jakimś tam kolejnym romansidłem. Fabuła jednak obrała trochę inne tory, kiedy doszło do zabójstwa sąsiadki, a książka przerodziła się z banalnego romansidełka w niezwykle ekscytujący kryminał. 

Niestety bohaterowie są trochę wyidealizowani. Blance jest niesamowicie bogaty i należy do grona najlepszych adwokatów w Ameryce. Ponadto służył w wojsku i był na misji w Afganistanie. Ma szerokie kontakty, rozległe talenty, a do tego jest zabójczo przystojny. Kade z kolei jest najlepszym zabójcą, ale ma również szlachetną duszę. Z jednej strony trochę szkoda, bo jest to schematyczne. Z drugiej jednak strony, kto nie zakochałby się w tych cudownych mężczyznach?

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Arkady.

Moja ocena:
8/10  

4 komentarze:

  1. Mi schematyczność nie przeszkadza a fabuła brzmi dość ciekawie więc może dam szansę tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę na tę książkę. To co że bohaterowie wyidealizowani :D. To dodaje tego fajnego dreszczyku, ciekawości... wiesz o co mi chodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Schemat jest już w prawie każdej książce więc nie jest to problem. Jednak z tego opisu wydaje mi się, że nie polubimy się z bohaterką...
    Zapraszam do siebie! Zaczytanaweni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. To chyba książka nie dla mnie ;/ :)

    Pozdrawiam Agaa
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń