wtorek, 2 października 2018

Maharani

Tytuł: Maharani
Autor: Nina Nirali
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 209
Wydawnictwo: Novae Res

"Odwrócony plecami do wyjścia, sprawiał wrażenie zimnego i zdystansowanego. Kiedy kobieta zobaczyła jego postać, serce podeszło jej do gardła. Opanowała się jednak. Zbliżyła się z wolna do ukochanego i stanęła za nim. Wyciągnęła rękę, by dotknąć jego ramienia, ale w ostatniej chwili jej dłoń zawisła w powietrzu."

Durgeshwari jest następczynią tronu Radżputany. Maharani jest bardzo piękną kobietą, ale też niezwykle inteligentną i zaradną. Co jest również niezwykłe, potrafi walczyć lepiej niż niejeden mężczyzna. Zna także swoje powinności  i zdaje sobie sprawę z tego, że jej los, jak każdej Hinduski, został z góry przesądzony.


 "Ona jest szalona, szalona z miłości,
Nasza rani, deewani maharani."

Maharani, zdaje sobie sprawę, że jako następczyni tronu, musi odłożyć na bok wszystkie swoje uczucia i poślubić mężczyznę, który pomoże jej włada ukochanym krajem. Musi być też silna i zaradna, by potrafiła podejmować odpowiednie decyzje. Wkrótce będzie musiała zmierzyć się nie tylko ze swoimi słabościami, ale także z mężczyzną, który za wszelką cenę postanowił ją zdobyć i ujarzmić.
Wojna, zemsta, szalona namiętność i pragnienie miłości, którego nic nie jest w stanie ugasić... Czy w starciu z brutalnymi i żądnymi krwi przeciwnikami piękna maharani zdoła uratować to, co dla niej najważniejsze?

 

"Żyję tylko dla ciebie."

Maharani to bardzo lekka i przyjemna książka o miłości. Tak właśnie początkowo myślałam. Wszystko wskazywało na lekko skomplikowane uczucie, obowiązki i niebanalną bohaterkę. Potem jednak wyłoniła się głębia, głębsze przesłanie i poważne tematy, które chwyciły mnie za serce. Wszystko było tak piękne, tyle emocji... Zabrakło mi jedynie dokładniejszego przedstawienia kultury, obyczajów. Ale to tylko mały szczegół na tle poruszającej historii.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
9/10




4 komentarze:

  1. W sumie to nie wiem, mogłabym poczytać, ale specjalnie szukała jej nie będę:) Jak do mnie trafi to zapoznam się z tym tytułem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie klimaty - a nieczęsto je spotykam - ale już kilka razy się poważnie zawiodłam na książkach od Novae Res. Trochę się boję :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię tego typu klimaty, dlatego swego czasu oglądałam bardzo dużo filmów bollywood <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń