piątek, 19 października 2018

Pierwszy Rok

Tytuł: Pierwszy Rok
Tytuł oryginału: First Year
Cykl: Czarny Mag (1)
Autor: Rachel E. Carter
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 361
Wydawnictwo: Uroboros

"Nie potrafiłam odwrócić wzroku. Było w nim coś, co sprawiło, że miałam ochotę się śmiać i... tańczyć. A przecież nigdy nie lubiłam tańczyć. To było jasne i wyraźne ostrzeżenie. Nie potrzebowałam i nie chciałam niczego, co odwróciłoby moją uwagę od nauki. A zwłaszcza chłopców."


Akademia w Jerarze słynie z wyśrubowanych oczekiwań i wysokiego poziomu szkolenia. Co roku przyjmowanych jest do niej zaledwie piętnaścioro uczniów, których szkoli się na magów. Chętnych jest jednak o wiele więcej. Mają rok, by udowodnić, że są najlepsi i że zasługują na miejsce w szkole. Dziesięć miesięcy wytężonej nauki, morderczych treningów i pracy ponad siły...

  
"Nie ufaj im, wtedy cię nie zranią.

Rudowłosa piętnastolatka Ryiah i jej brat bliźniak Alexander mają jedno marzenie: zostać magami. Okazuje się jednak, że kandydatów na adeptów jest wielu, zaś rodzeństwo wyróżnia się na tle rówieśników niskim pochodzeniem, brakami w wiedzy i niedostatkiem siły fizycznej. Wywodzący się z arystokratycznego rodu książę Darren i jego przyjaciółka Priscilla szczególnie dają odczuć rodzeństwu, gdzie jest ich miejsce. Ry odstaje od grupy tak wyraźnie, że padają nawet sugestie, iż powinna zrezygnować. Dziewczyna jednak się nie poddaje, potajemnie przesiaduje w bibliotece, ćwiczy walkę wręcz. Nieoczekiwanie z pomocą Ry przychodzi jej dotychczasowy wróg, Darren. Chłopak zaczyna okazywać jej swoją sympatię. 


"- Uzdrowiciele nie wygrywają wojen - rzekł Darren
- Potwory też nie.
"
 

Magia, Akademia, tajemnice... uwielbiam takie klimaty. Już od początku wiedziałam, że ta książka mnie zachwyci. Uwielbiam też taki bohaterki jak Ryiah. Silne, odważne, czasami trochę szalone. Ryiah mnie zainspirowała. Bardzo mi zaimponowała swoim zachowaniem, pomysłowością i walecznością. Nie poddawała się. Zawsze chciałam taka być. Dzięki niej miałam ochotę złapać swoje życie i coś z nim zrobić. Zaintrygował mnie również książę Darren. Uwielbiam takich bohaterów! Świat wykreowany przez autorkę jest niesamowity. Warto się w nim zanurzyć.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Uroboros.

Moja ocena:
9/10  

2 komentarze: