środa, 4 października 2023

Magia Naturalna

Tytuł: The Witch of the Forest. Magia naturalna. Znajdź harmonię między światem wewnętrznym a zewnętrznym
Tytuł oryginału:
The Witch of the Forest's Guide to Natural Magick. Discover your magick. Connect with your inner & outer world
Autor: Lindsay Squire
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 176
Wydawnictwo: Publicat

"Odkąd pamiętam, czułam silną więź z naturą i pociąg do praktykowania czarów, czyli czarostwa. Kochałam magię zmieniających się pór roku na długo przed tym, zanim dowiedziałam się, czym jest koło roku."

 

Są tu jakieś czarownice? Mam dla Was coś ciekawego. W moje ręce trafił poradnik na temat praktykowania magii naturalnej. Jest on skierowany dla początkujących czarownic, nieważne czy tych, co chcą jawnie praktykować, czy tych, które chowają się w szafie na miotły. Są tu uniwersalne podstawy, jak zacząć korzystać z magii naturalnej i stworzyć więź z naturą.


"Praktykując w szafie na miotły, niełatwo jest włączyć czarostwo w codzienną rutynę na tyle dyskretnie, żeby nie rzucało się w oczy."


Autorka poradnika jest praktykującą czarownicą. Przeszła w swoim życiu fazę chowania się w szafie na miotły, kiedy jej sytuacja życiowa tego wymagała i potrafi dawać rady także tym czarownicom, które również nie mogą jawnie praktykować czarostwa. Pokazuje jak można praktykować nie rzucając się w oczy, a także zwaraca uwagę na elementy wierzeń, które wraz z kulturą masową przejęli wszyscy. Autorka w tym poradniku wyjaśnia również wiele pojęć, wskazuje zamienniki przeróżnych składników czy narzędzi, opisuje poszczególne fazy księżyca, święta...

 


"Przyroda stanowi źródło równowagi i nastraja nas pozytywnie do świata."

Poradnik jest wydany przepięknie. Mnóstwo tu kolorowych grafik, które wprowadzją w ten magiczny klimat. Dzięki nim z przyjemnością dowiadywałam się nowych (a prawie wszystko było nowe, bo nie mam z czarostwem nic wspólnego) rzeczy o magii, naturze i czarowaniu. Chyba jeszcze nigdy nie widziałam tak urzekającego poradnika. Ale sam wygląd to nie wszystko. O wiele ważniejsza jest treść. I również ona jest tu przekazana na wysokim poziomie. Autorka, jak już wcześniej wspomniałam, wiele wyjaśnia, ale przedstawia to, w taki sposób, że wszystko wydaje się łatwe, mimo że jest tego dużo. Wszystko jest wyjaśnione krok po kroku i w bardzo prosty, przystępny sposób. Autorka w niewielkim stopniu opowiada także o swoich doświadczeniach, co wskazuje na autentyczność. Uważam że to świetny poradnik dla początkujących czarownic. 


Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Publicat.

Moja ocena:
8/10


6 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja, ale książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na pewno mam duszę czarownicy, bo interesują mnie takie tematy, a magia naturalna, która jest bezpieczna i pozytywna szczególnie mnie ciekawi. Zachęca też wydanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, że zwróciłaś uwagę na to, o czym ja sama nie napisałam. Magia naturalna jest bezpieczna i pozytywna. Nie ma w niej negatywnej energii, rzucania złych zaklęć. Czytając o niej, czułam w tym wszystkim spokój, a nawet dobro. Wszystko skupia się na naturze, na błogosławieństwach, dobrych życzeniach, intencjach...

      Usuń
  3. Zachęcająca recenzja ^^ myślę że będę jej wypatrywać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobra recenzja jednak się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń