czwartek, 12 października 2023

Pokolenie Ikea

Tytuł: Pokolenie Ikea
Autor: Piotr C.
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 224
Wydawnictwo: Novae Res

"To Ty musisz być pewna siebie. Pewna tego, że gdy odwołasz spotkanie on nadal będzie Cię prosił o kolejne, pewna, że jeśli nie odbierzesz telefonu to na następny dzień on nie przestanie dzwonić. A jeśli tak się nie stanie, to co? Bywa. W takim razie nie musisz już nim sobie zawracać głowy, masz więcej czasu dla siebie - a to cholera podstawa!"

Czarny to prawnik pracujący w renomowanej kancelarii. Żyje z dnia na dzień, nie mając wielkich planów ani marzeń. Związki trwają u niego tyle co noc szalonego seksu, a jego celem jest posiadanie kochanek na każdą literę alfabetu.

"Masz żyć życiem, które jest przeznaczone dla ciebie, a nie takim, które ktoś ci zaplanował."

To co jest w tej książce uderzające to trafność w opisywaniu świata, w jakim żyjemy. Szybkie związki, seks bez zobowiązań, zdrady, imprezy, uzależnienia, brak głębszych relacji, brak uczuć... Czasami przeraża mnie jak płytki tenświat się staje, a autor w dosadny sposób to przedstawił. Sama powieść napisana jest trochę chaotycznie i właściwie niczym mnie ani nie ujęła, ani nie zaskoczyła. Nie wzbudziła też we mnie większych emocji, niemniej jednak dobrze było ją przeczytać i zastanowić się trochę nad współczesnym światem.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
6/10 

5 komentarzy:

  1. To raczej nie jest propozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że książka rozczarowuje, bo temat ciekawy i bardzo na czasie :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś skuszę się przeczytać tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może w przyszłości przeczytam , jednak raczej dalej mi do tego.

    OdpowiedzUsuń