czwartek, 12 października 2023

Przyjaciel

Tytuł: Przyjaciel. Jesteś dla mnie wszystkim
Autor: Agnes Sour
Cykl: Przyjaciel (3)
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 302
Wydawnictwo: Novae Res

"Gdy raz sparzysz się ogniem, już nie będziesz tak śmiało wyciągał ręki w jego stronę. Jacob był ogniem. Wiedziałam, że mnie kocha, potrafi mnie ogrzać, otoczyć opieką, ale był też gotów obrócić w popiół wszystko to, co sobie dajemy, jeśli uzna, że będzie to dla mnie dobre."

 

Lila wciąż jest zagubiona po wydpadku, a Jacob i David ukrywają przed nią informacje, któe mogłyby jej zaszkodzić. Nie wiedzą jednak, że to niewiedza może być dla niej największym zagrożeniem, a wrogowie nie odpuszczają i szykują się do długo wyczekiwanej zemsty.


  "Zawaliłem, ale nigdy, nawet na chwilę, nie przestałem cię kochać. Jesteś dla mnie wszystkim i to się nigdy nie zmieni."


Lila próbuje poukładać sobie życie na nowo. Jacob z kolei sam nie do końca wie, jakie chce zająć miejsce w jej życiu. Wie, że nigdy nikogo już nie pokocha tak jak jej, ale czasami wydaje mu się, że bez niego będzie jej lepiej. Obawia się, że dziewczyna nie wybaczy mu jego błędów. Kiedy Lilka odzyskuje pamięć, ma wrażenie, że cały świat runął. Będzie musiała podjąć decyzję, jaką drogą chce podążać i czy warto ten ostatni raz zawalczyć o prawdziwą miłość.


  "-Wiktor, kretynie, zająca?! - wrzasnąłem, wznosząc oczy ku górze. - Mogłeś mnie zabić - warknąłem."

 

To już koniec przygód Lili i Jacoba. Pierwszy tom pokochałam, drugi tom mnie rozczarował, ten podobł mi się ze względu na to, że był słodko-gorzki. Były momenty piękne, czasami śmieszne, nie zabrakło jednak trudów i smutku. Lilka jeszcze trochę mnie irytowała, ale nie aż tak jak w poprzednim tomie. Już nie zachowywała się jak rozkapryszona nastolatka, a zaczęła przypominać mi tą waleczną dziewczynę z pierwszego tomu. Z kolei Jacob, o ile przez większość czasu go uwielbiałam to, pod koniec powieści zaczął mnie irytować swoim zachowaniem, tym męczeństwem i rezygnowaniem ze szczęścia. Powieść czytało mi się bardzo przyjemnie i uważam, że było to dobre podsumowanie tej trylogii.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
7/10
 


8 komentarzy: