poniedziałek, 11 grudnia 2017

Magia Kąsa

Tytuł: Magia Kąsa
Tytuł oryginału: Magic Bites
Cykl: Kate Daniels (1)
Autor: Ilona Andrews
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 438
Wydawnictwo: Fabryka Słów

"- Kici, kici? - spytał niski, męski głos.
- Rzeczywiście - odparłam - Zaskoczyłeś mnie trochę i przyszłam nieprzygotowana. Następnym razem przyniosę trochę śmietanki i jakieś kocie zabawki.
- Jaka kobieta pozdrawia Władcę Bestii słowami: Tutaj, koteczku, chodź do mnie, kici, kici, kici?
"


Atlanta została opanowana przez magię. Zaatakowana znienacka i tak samo znienacka odeszła. Pozostawiła po sobie zniszczenia technologicznych urządzeń. Pomiędzy zrujnowanymi budynkami, w podejrzanych dzielnicach, ciemnych zaułkach, żyją postacie dawnyh legend obdarzone magią. Obok siebie, aczkolwiek w mało przyjaznych stosunkach, egzystuje Gromada – społeczność zmiennokształtnych oraz Ród – panowie nieumarłych, wraz ze swoimi pupilami - wampirami. W sytuacjach kryzysowych, gdy potrzebny jest rozjemca, wzywany jest rycerz Zakonu – ugrupowania, mającego świadczyć nadnaturalne usługi dla ludności, nie zważając na status materialny potrzebującego.  

"Czy mogłabyś powtórzyć? Przegapiłem tę część, która miała zrobić na mnie wrażenie."

W tym dziwnym i pełnym niebezpieczeństw mieście, żyje Kate.Pyskata dziewczyna, w której żyłach płynie krew i magia jest niezwykle dzielna i waleczna, a także trochę szalona. Gdy dowiaduje się o śmierci swojego mistrza i opiekuna, a zarazem ostatniego bliskiego, postanawia wytropić sprawcę i zemścić się na nim, by móc spokojnie patrzeć w lustro. Targana wątpliwościami i wieloma tropami zastanawia się komu ufać i z kim współpracować, by osiągnąć cel. Najbardziej wiarygodny wydaje jej się Władca Bestii stojący na czele Gromady. Aby dopaść winnego nie zawaha się przed niczym, nic nie zdoła jej powstrzymać. Konsekwencje nie mają dla niej znaczenia. Liczy się tylko zemsta. 


"A dokładnie które fakty z mojej biografii pozwoliły ci wpaść na pomysł, że jestem miłą osobą?" 

Kate Daniels tak bardzo przypomina mi inną bohaterkę książki wydanej przez Fabrykę Słów- Mercedes Tomson. Jest tak samo waleczna i honorowa, podobnie lekkomyślna i szalona, a jej cięty język i wyszukane poczucie humoru nawet przewyższają Mercedes. Pamiętacie jak bardzo polubiłam Mercy. Kate wręcz pokochałam. Chciałabym być jak ona. Tak odważna, błyskotliwa, pełna brawury, nieustraszona... 


"- Curran nigdy nie robi niczego bez powodu. Mówiono mi, że już się z nim spotkałaś. Może na tym spotkaniu nieświadomie rzuciłaś mu coś w rodzaju wyzwania
- Nieświadomie? Na Boga! Zrobiłam to z pełną świadomością.
" 

Od pierwszych rozdziałów książki miałam niezły ubaw. Bohaterka potrafi prowadzi tak błyskotliwe rozmowy. Do tego fabuła jest dosyć intrygująca. Co do akcji, to poza tym, że jest niezwykle interesująca i wciągająca, to pędzi na złamanie karku. Ciągle się coś dzieje, Kate odnajduje nowe poszlaki, na przemian pojawiają się niebezpieczeństwa, tajemnice, walki, zasadzki... Nie zabrakło także specyficznego humory, którego tak uwielbiam i barwnych, szczegółowych opisów. No i do tego, to co dla mnie najważniejsze, subtelny wątek miłosny. Nic, tylko czytać. 

Moja ocena:
9/10  

5 komentarzy:

  1. Tematyka w moim guście, więc może przeczytam za jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam same pozytywne opinie o tej książce i coraz bardziej mnie ona ciekawi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Generalnie nie moje klimaty...ale wydaje się ciekawa....
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja, ale książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie mogłabym się przekonać do tego tytułu :)

    OdpowiedzUsuń