sobota, 30 grudnia 2017

Pmiętniki Maddie

Tytuł: Pamiętniki Maddie
Tytuł oryginału: The Madde Diaries: A Memoir
Autor: Maddie Ziegler
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 238
Wydawnictwo:Wilga


"Dzień przed zawodami nocowałyśmy w hotelu. To było jak gigantyczne piżama party. Siedziałyśmy wszystkie razem i zamawiałyśmy jedzenie do pokoju, podczas gdy nasze mamy bawiły się w restauracji. Babskie ploteczki są fajne w każdym wieku!"


Maggie Ziegler od dziecka marzyła o sławie. Pragnęła zostać gwiazdą. Pomimo młodego wieku, udało jej się to. I to z jakim rozmachem! Karierę zaczęła od telewizyjnego show, a rozgłos przyniosła jej rola w teledysku Sii. Obecnie piętnastoletnia Maddie jest profesjonalną tancerką, występuje w teledyskach i stawia pierwsze kroki w aktorstwie, jest także modelką. Niewiele jej rówieśników może pochwalić się takim dorobkiem. Stworzyła także swój pamiętnik, w którym bez retuszu pokazuje prawdziwą siebie.



"Czasem trzeba zaszaleć, żeby opanować nerwy po konkursie. Takie chwile z zespołem wspominam najmilej. Na szczęście nasze mamy zdołały uchwycić wiele z nich na filmach."

Kiedy sięgałam po tę książkę, nie wiedziałam o Maddie nic poza tym, że wystąpiła na teledysku Sii. Byłam jednak ciekawa co może napisać nastolatka i to na dodatek o samej sobie. Obawiałam się, że będzie nudna, nudna, nudna i skupiająca się jedynie na głupim paplaniu nastolatki. Szybko jednak się przekonałam, że moje obawy były zbyteczne, bo Maddie to twardo stąpająca po ziemi młoda dziewczyna, a jej książka jest wciągająca. Maddie opisuje swoją rodzinę, relacje z bliskimi, pokazuje siebie taką jaką znają ją znajomi i rodzice, a nie sztuczny wizerunek, który powoli kreują media. Maddie jest bardzo ciepłą osobą, nie zepsutą przez szybko rosnącą sławę i rozwijającą się karierę. Mam nadzieję, że nadal taka pozostanie. 


"Obie dajemy sobie siłę, żeby być ogólnie lepszymi ludźmi. Od tego przecież są siostry!" 

Pamiętniki Maddie to bardzo przyjemnie napisana autobiografia. Dziewczyna nie skupiła się tylko na pokazaniu swojej sławy, ale pokazała swoje pasje i marzenia, wyznawane wartości. Przedstawiła również swoją rodzinę. Bardzo spodobało mi się to, że wciąż pozostała taka bardzo naturalna, trochę beztroska i przede wszystkim prawdziwa. Książkę polecam szczególnie nastolatkom.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Wilga i Grupie Wydawniczej Foskal.

Moja ocena:
8/10  

2 komentarze: