niedziela, 19 marca 2023

Hedvigis

Tytuł: Hedvigis. Dziedziczka królestwa
Autor: Krzysztof Konopka
Cykl: Hedvigis (1)
Rok wydania: 2021
Liczba stron: 366
Wydawnictwo: Novae Res


"Powiadam ci, że zwyciężymy. Chwyćmy się tej nadziei, zamiast poddawać się rozpaczy. Ta bowiem tylko pozornie przynosi ukojenie, w rzeczywistości zaś pozbawia chęci do życia."



Po śmierci króla Ludwika Andegaweńskiego, rządy w Koronie i na Węgrzech sprawuje jego żona Elżbieta Bośniaczka. Wdowa po Ludwiku stara się zapewnić silną pozycję dwoim dwóm córkom, któe mają objąć trony po swym ojcu. Nie ułatwiają tego możni, którzy sami pragną zyskać jak najwięcej korzyści w czasie bezkrólewia.


"Pycha gubi władców, jednak ciebie nie dosięgnie, bo twoje serce jest czyste."

Królowa Elżbieta będzie musiała także zadbać o bezpieczeństwo dziewczynek, bo przeciwnicy nie zawahają się przed niczym, by uniemożliwić Jadwidze i Marii objęcie tronu. Próby porwania i liczne spiski mają na celu przekazanie tronu innemu kandydatowi. Wszystko wskazuje na to, że droga młodziutkiej Jawdigi do objęcia spadku po ojcu nie będzie usłana różami.


 "Niechaj jak najdłużej świeci słońce jej panowania."

W sytuacjach, kiedy fabuła książki opowiada wydarzenia, które już znam, ciężko jest, żeby coś mnie zaskoczyło. Bo przecież doskonale znam losy królowej Jadwigii, a mimo to doskonale mi się czytało tą powieść. Bardzo polubiłam tą małą wyjątkową dziewczynkę. Co najbardziej mnie urzekło to to, że świetnie tu została pokazana siła kobiet w czasach, kiedy kobiety niewiele miały do powiedzenia. Na każdym kroku podziwiałam to i inspirowałam się. Po tym co tutaj dostałam, z niecierpliowścią czekam na kolejny tom.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
8/10
 

5 komentarzy:

  1. Niezbyt często sięgam po tego rodzaju książki, ale Twoja recenzja przekonała mnie, aby dla tej zrobić wyjątek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę że całkiem wysoka ocena, co prawda ja jakoś nie sięgam po historyczne ksiażki ale wiem kogo mozę zainteresować, i chyba tej osobie sprawie ją w prezencie

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie. Kiedyś bardzo lubiłam książki tego typu, więc może skuszę się na lekturę :)

    OdpowiedzUsuń