środa, 29 marca 2023

Szablą i rapierem

Tytuł: Szablą i rapierem
Autor: Mariusz W. Kliszewski
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 532
Wydawnictwo: Novae Res


"Gdańsk robił wrażenie, szczególnie z niedległych wzgórz na zachód od miasta. Konrad widział liczne szeregi wysokich kamienic, nad którymi wznosiły się wieże świątyń, z tą największą - kościoła Najświętszej Maryi Panny o celanym, majestatycznym korpusie dominującym nad czerwonymi dachami domów."

Jest 1626 rok. Trwają najazdy szwedzkie. Majątek Konrada Macholi w Prusach Królewskich zostaje zniszczony. Młody szlachcic postanawia wyjechać z niego i poszukać szczęścia gdzie indziej. Trafia do Gdańska, gdzie dowiaduje się, że z kartuskiego klszatoru zginęła przechowywana od lat tajemna receptura eliksiru długowieczności.


 "Może warto zagrać w otwarte karty?" 
 
Konrad postanawia pomóc zakonnikom w odnalezieniu zagubionego manuskryptu. Młodzieniec liczy na sowitą nagrodę, która umożliwi mu poślubienie ukochanej Luizy, któej ojciec zgodzi się na ślub dopiero, kiedy Konrad będzie w posiadaniu pokaźnego bogactwa. Machola wyrusza więc w niezpieczną podróż, która zaprowadzi go do nieznanych odległych miejsc i zmusi do stoczenia niebzpiecznych walk...


 "Już niedługo, Konradzie." 
 
Ostatnio coraz częściej sięgam po powieści, których fabuła rozgrywa się w minionych wiekach. Czytając mogę się przenieść w czasie i wyobrażać sobie, że włąśnie tam żyję i wraz z bohaterami przeżywam ich przygody. Tak miałam i tym razem. Autor musiał włożyć mnóstwo wysiłku w to, by dobrze oddać realia XVII wieku. Do tego wykreował bohatera, którego polubiłam i z radością śledziłam jego losy. Na uwagę zasługuje również plastyczny język, dzięki któremu powieść czytało mi się lekko i przyjemnie.
 
Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res. 
 
Moja ocena:
7/10
 

4 komentarze:

  1. Po ten tytuł na pewno chętnie sięgnie moja droga połówka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zainteresowana tą książką, więc będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że mojemu tacie by się spodobała

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa pozycja. Moja Mama lubi tego typu powieści :)

    OdpowiedzUsuń