czwartek, 18 sierpnia 2016

Liebster Blog Award

Ostatnio zostałam nominowana do wielu LBA. Dziś odpowiem tylko na dwa. 

Najstarsza nominacja jest od Literacki Wszechświat, więc zacznę od niej.

1. Częściej kupujesz książki, czy korzystasz z biblioteki?

Ostatnio wcale nie mam czasu na korzystanie z biblioteki. Już od roku żadnej nie odwiedziłam. Wolę mieć książki na własność, zamiast przywiązać się do nich, a później ich oddawać.

2. Na podstawie jakiej książki chcesz żeby powstał film?


Jak na razie mamy tylko jedną ekranizację Akademii Wampirów. Czekam na więcej. No i chętnie oglądnęłabym również filmy na podstawie sagi Szeptem.

3. Masz swojego ulubionego polskiego pisarza? Kto to jest i dlaczego? 

Wanda Majer-Pietraszak. Była to pierwsza i chyba jedyna polska pisarka, która oczarowała mnie bez żadnych zastrzeżeń swoją powieścią

4. Jaką lekturę szkolną lubisz najbardziej? Dlaczego? 

Dzieci z Bullerbyn, dlatego że dzieciaki miały na prawdę wiele wspaniałych pomysłów i nie sposób było się przy nich nudzić. 

 5. Lubisz czytać po za domem?

Oczywiście. Nie liczy się gdzie ale co.  

6. Jeśli mógłbyś/mogłabyś odwiedzić miejsce z dowolnej książki, to gdzie byś się udał/udała w podróż? 

Szkoła Świętego Władimira z Akademii Wampirów. Uczyłabym się tam nie tylko zwykłych przedmiotów, ale także sztuk walki, aby potem zabijać strzygi. Może trafiłby mi się jakiś przystojny trener...


 7. Jak dużo czasu poświęcasz na prowadzenie bloga?

Obecnie bardzo dużo, bo są wakacje i mam na to czas. Jednak we wrześniu skupię się na nauce, a na bloga będę zaglądać rzadziej. Nie oznacza to jednak, że zacznie on świecić pustkami. Nic bardziej mylnego. Wciąż będę aktywna, ale trochę mniej niż teraz.

 8. Czym jest dla ciebie czytanie?

Odcięciem się od rzeczywistości.

9. Z jaką postacią literacką chciałbyś/chciałabyś się spotkać? Dlaczego właśnie z nią?  

Z Damonem Salvatore. Chociaż bardziej tym filmowym... Jest taki sexy...

  
10. Czytasz książki codziennie?

Często zdarza się, że czytam 1 na dzień.

11. Książka, czy ebook? 

Zdecydowanie książka.


Kolejną nominację dostałam od Klaudii z bloga Zaczytana w książkach 


1. Jakie najbardziej lubisz okładki książek?

Takie niezwykłe, klimatyczne, urzekające...   Takie, które mają w sobie to coś....

2. Co znaczą dla ciebie książki? 

Książki są dla mnie odskocznią od życia codziennego.

3.  Jaka jest Twoja ulubiona seria?

 Ciężko jest się zdecydować na jedną. Ale bardzo lubię Szeptem

4. Kim jest Twoja książkowa miłość?

Damon Salvatore

  

5.  Wolisz romanse, czy horrory?

Romanse. Nie lubię horrorów.

6.  Ile działasz już w blogosferze?

5 miesięcy

7.  Jakie jest najgorsze imię książkowego bohatera?

Te typowe polskie- Staś, Kaziu itp.

8.  Co Cię denerwuje w powieściach?

W każdej powieści jest coś innego. Czasami brak wątków romantycznych, czasami bohaterowie, czasami język czy styl autorki.

9.  Kim jest Twój ulubiony pisarz?

Nie mam jednego ulubionego. Lubię wielu pisarzy.

10. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?

Zaczęło się od Zmierzchu w gimnazjum.     

6 komentarzy:

  1. Ja zaczynam się powoli przekonywać do horrorów. Świetne odpowiedzi:) też lubię Damona, chodź dla mnie lepszy jest Stefan i jego powaga:) prawdziwy dżentelmen:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, najpierw uwielbiałam Stefana, ale kiedy Damon się zmienił, przeszłam na jego stronę. Chociaż nadal uważam, że Elena powinna być ze Stefanem. (oczywiście mówię o filmie, bo miałam okazję przeczytać tylko jedną książkę.)

      Usuń
  2. Jestem u Ciebie pierwszy raz a już się czegoś o Tobie dowiedziałam :) super odpowiedzi :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    http://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Damon - moja pierwsza i najważniejsza książkowa miłość. Cieszę się, że odpowiedziałaś na nominację. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję że odpowiedziałaś na moje pytania! :) Również uwielbiałam "Dzieci z Bullerbyn"! I za horrorami też nie przepadam ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń