niedziela, 14 sierpnia 2016

Ślubowanie Lenobii

Tytuł: Ślubowanie Lenobii
Tytuł oryginału: Lenobia's Vow
Autor: P.C. Cast & Kristin Cast
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 156
Wydawnictwo: Książnica





"Będę cię kochać aż do śmierci, tylko ciebie, Martin. Zawsze tylko ciebie. To właśnie ślubuję"
Lenobia Whitehall urodziła się w osiemnastowiecznej Francji jako nieślubna córka barona. Była piękna, bliźniaczo podobna do swej przyrodniej siostry. Tamta miała wyjść za mąż, ale zmarła. Matka młodziutkiej Lenobii postanowiła podstawić na jej miejsce swoją córkę,aby zapewnić jej lepszy byt. Tym sposobem dziewczyna dociera na statek i zmierza do Nowego Orleanu. Jednak zanim dotrze do celu będzie musiała wiele przejść


Ślubowanie Lenobii, to powieść uzupełniająca cykl Dom Nocy. Bardzo różni się od całej serii. Tak jak pozostałe dwie książeczki uzupełniające cykl, opowiada o ciężkim życiu przyszłych nauczycieli Domu Nocy. Opowiadania te zupełnie odbiegają od obecnych czasów i wydarzeń dotyczących Zoey i jej przyjaciół. 

Autorki przenoszą czytelnika do osiemnastowiecznej Francji,w której żyje tytułowa bohaterka, Lenobia. Poznajemy ją jako młodziutką, skromną panienkę, która ma jedynie swoją matkę i wiele niebezpieczeństw wokół siebie. Za jej poleceniem dziewczyna wsiada na statek płynący do Nowego Orleanu po lepsze i bezpieczniejsze życie. Zanim jednak dopłynie do Nowego Świata, będzie musiała przezwyciężyć swój życiowy sztorm i wiele niebezpieczeństw. W wyniku tego złoży tytułowe ślubowanie. Aby dowiedzieć się czego ono dotyczy, trzeba przebrnąć przez ponad 150 stron opisujących ciężką przeprawę bohaterki. 



"[…] nawet miłość nie zmieni świata, a już na pewno nie dla nas."
 

Ślubowanie Lenobii to obowiązkowa lektura dla miłośników Domu Nocy. Dzięki niej można dowiedzieć się czegoś więcej na temat zakochanej w koniach nauczycielki jeździectwa. Można także dowiedzieć się co ją tak ukształtowało, dlaczego jest taka, a nie inna, dlaczego za wszelką cenę odrzuca pojawiającą się miłość...

Książkę serdecznie polecam także wszystkim miłośnikom książek, którzy nie czytali cyklu Dom Nocy i nie znają nauczycielki Lenobii. Nowelka ta jest szybka i łatwa w czytaniu, chociaż czasami niezrozumiała przez francuskie zwrotu i brak ich tłumaczeń. Będzie ona wspaniałą podróżą do osiemnastowiecznej Francji...


Moja ocena:
9/10

5 komentarzy:

  1. Jak to ma malutko stron!
    Kusisz i kusisz tą książka, a ja nie mam już miejsca na nowe :D
    Muszę pognać do księgarni, bo ta pozycja wydaje się naprawdę ciekawa. Mam nadzieję, że da się ją jeszcze kupić.
    Pozdrawiam serdecznie
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie znam tej serii, ale wydaje się ciekawa :) bardzo ładna okładka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z serii ,,Dom Nocy" zostały mi jeszcze dwa dodatki i właśnie wśród nich jest ,,Ślubowanie Lenobii". Polubiłam ją i z chęcią przeczytam o jej historii. Pozdrawiam :)
    Nominowałam Cię do LBA: https://zaczytanawniesamowitychksiazkach.blogspot.com/2016/08/1-lba.html

    OdpowiedzUsuń
  4. nie czytałam nigdy tej serii, jednak twoja fabuła i wątek z podmianą sióstr bardzo mnie zaintrygował! Jestem ciekawa jak potoczyły się losy bohaterki :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń