piątek, 26 sierpnia 2016

Spacer po Wenecji

Tytuł: Spacer po Wenecji
Tytuł oryginału: Veretti's Dark Vengeance. Italian's Cinderella. Powerful Italian, Penniless Housekeeper 
Autor: Lucy Gordon, India Grey
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 448
Wydawnictwo: Harper Collins Polska





"Nie mów bzdur. Kto mógłby pomyśleć, że diabeł jest podobny do ciebie?"



Trzy różne historie, ale łączy je jedno- miłość... Miłość do Wenecji...

Helena, znana modelka, dostaje w spadku po swym zmarłym mężu fabrykę szkła. Przyjeżdża na jedną z weneckich wysp, aby dopełnić formalności. Na miejscu okazuje się, że kuzyn zmarłego pragnie przejąć jej fabrykę. Kobieta postanawia mu się sprzeciwić. Zaczyna się ostra walka nie tylko o fabrykę i dominację ale przede wszystkim o uczucia? Kto z tak zaciętej walki wyjdzie zwycięsko? A może obydwoje wygrają...

źródło

"-Chyba straciłeś rozum!
Poczekał, aż babcia trzaśnie drzwiami, i mruknął do siebie:
-Chyba tak." 


Ruth ma dziury w pamięci. Postanawia odnaleźć swoją dawną miłość, aby dowiedzieć się czegoś więcej. Tak podczas okropnej ulewy trafia do domu Pietra, przyjaciela jej byłego chłopaka. Tamten jednak nie zamierza się pojawić. Pietro natomiast postanawia pomóc tej dziewczynie. Decyzja ta może odmienić jego życie. Tylko czy ten ponury pustelnik gotowy jest na zmiany?


źródło

 "-Ogolono mi głowę. Przypominałam złośliwego skrzata.
-Zawsze sądziłem, że skrzaty to miłe stworzenia."


Lorenzo jest znanym reżyserem filmowym. Od dawna pragnie zekranizować książkę, do której prawa ma Sarah. Mężczyzna wielokrotnie kontaktował się z nią w tej sprawie, jednak kobieta zawsze mu odmawiała. Niespodziewanie jednak spotykają się, a ta przelotna znajomość przedłuża się. Czy będzie mogła przerodzić się w coś więcej?


źródło


"Lorenzo podniósł kopertę upuszczoną przez Sarah. W bajce byłby to zgubiony przez Kopciuszka pantofelek."


Trzy różne opowieści, których niemym bohaterem jest Wenecja.

Każda z historii przedstawia różnych ludzi, różne problemy... Helena, chociaż, piękna zmysłowa, na dodatek modelka, boi zaufać się mężczyznom, straciła nadzieję na miłość. Z kolei Salvatore uważa wszystkie kobiety za wyrachowane, nie chce uwierzyć w ich szlachetność. Ruth natomiast, to kobieta wariatka, bardzo silna, chociaż czasami trochę naiwna. Pieto to samotnik borykający się ogromnymi wyrzutami sumienia. Sarah jest kobietą bardzo niepewną siebie, zakompleksioną. Lorenzo z kolei to bardzo pewny siebie facet, trochę znużony życiem, jednak dążący do wyznaczonych sobie celów.

źródło


"Stojąc w samym sercu Wenecji, miała poczucie, że znalazła się we właściwym miejscu. Zawsze dążyła do tego mostu i do tego mężczyzny."

Jednak ta książka to nie tylko ludzie z problemami i życiowym bagażem. Przecież to Wenecja. To tutaj każde z nich odnajduje swoje miejsce, swoje szczęście, swój raj na ziemi. Tu nie ma tylko zwykłej codzienności i szarych dni. To miejsce to wąskie uliczki, wspaniałe restauracje, wyśmienite potrawy, wykwintne wina... Poznajemy Wenecję dosłownie z każdej strony. Opisy są tak cudowne, że mamy wrażenie, że wszystko to widzimy, że możemy tego dotknąć... Raz spacerujemy pięknymi uliczkami, zaraz płyniemy gondolą, a za chwile paradujemy w pięknych strojach i maskach podczas karnawału...

Włochy inspirują mnie od dawna. Wenecja od zawsze mnie zachwycała. Jednak dopiero teraz zakochałam się w niej i jestem pewna, że kiedyś sama wybiorę się na spacer po Wenecji...

 "Kiedyś zażartowała, że Serafina traktuje ją jak Kopciuszka. Ale jak Kopciuszek może by tak głupi i łudzić się, że oczaruje księcia na dłużej niż pięć minut?"


Za tak piękną i wzruszającą, pełną emocji i dobrego humoru książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu HarperCollins Polska.



Moja ocena:
10/10  

8 komentarzy:

  1. Czytałam już kilka książek, których fabuła osadzona była w Wenecji i każda bardzo przypadła mi go gustu ;) Sądzę, że z tą będzie podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dla samych wspomnień związanych z Wenecją, chętnie po tę książkę sięgnę. Dla mnie to mocno magiczne miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym przeczytała powieść, w której Wenecja jest bohaterem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super recenzja ;) bardzo fajnie mi się ją czytało. A co do książki to zaciekawiła mnie. Chętnie sięgnę po nią w wolnej chwili :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :(
    https://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Płynęłam razem z twoją recenzję, wczułam się w nią i dzięki cytatą byłam w stanie wyobrazić sobie to wszystko.
    Książka niewątpliwie zapowiada się ciekawie.
    Wenecja, to pięknie miasto, aż chce się przeczytać, tylko... zastanawiam się, czy historia trzech osób mi się spodoba.
    W większości takie historie mnie nudzą, ale ta wydaje się być fajna.
    Zapisuje na listę :D
    Pozdrawiam serdecznie
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka podzielona jest na trzy opowieści. Najlepiej jest przeczytać je w odstępach czasowych i nie ma żadnego problemu :)

      Usuń
  6. Chyba nie czytałam żanej książki, której fabuła jest osadzona w wenachji... choć przyznam, że chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż wstyd przyznać nie miałam jeszcze okazji przeczytać powieści, w której akcja rozgrywa się w Wenecji. A to takie piękne miejsce. Może skuszę się właśnie na tę pozycję.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń