środa, 10 sierpnia 2016

Wojownicy

Tytuł: Ucieczka w dzicz
Tytuł oryginału: Warriors. Into the wild
Autor: Erin Hunter
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 320
Wydawnictwo: Nowa Baśń


"Ich spojrzenia spotkały się na chwilę. Ognista Łapa spuścił wzrok, czując, że ciasno mu w jego futrze. Nakrapiany Liść odwróciła się do swoich ziół"



Od wieków cztery klany wojowniczych kotów dzieliły las według praw ustanowionych przez przodków. Jednak jeden z nich odrzucił odwieczny porządek, stwarzając zagrożenie dla pozostałych. Bezwzględne koty z Klanu Cienia otaczają siedlisko walecznych, choć mniej licznych kotów z Klanu Pioruna. Błękitna Gwiazda, ich przywódczyni, i jej dumni wojownicy – Lwie Serce i Tygrysi Pazur – nie poddadzą się bez walki, zdecydowani bronić za wszelką cenę swoich pobratymców i młodych.  

Pojawia się jednak wśród nich zwyczajny kot domowy. Rdzawy mieszka pod lasem. Jest żywy, trochę ciekawski, pełen życia, śni o polowaniu na myszy i buszowaniu na wolności. Zamiast tego żyje pod opieką u Dwunożnych. Pewnego dnia jednak kociak wybiera się na niebezpieczną wędrówkę do lasu. Spotyka tam dzikie koty. Od tego momentu jego życie zmieni się bezpowrotnie. 

"(...) ale tu, na dole, gdzie przemawiają duchy Klanu Gwiazdy, kot potrzebuje siły innego rodzaju."
 
 Świat kotów jest bardzo podobny do naszego. Króluje w nim hierarchia. Koty mają swojego przywódcę, zastępcę, nauczycieli. Bohaterowie są albo dobrzy albo źli. Nie ma nic pomiędzy. Może się to wydawać troche nudne albo sztywne. Zapewniam jednak, że nic takie nie jest. Kocie świat jest bardzo barwny, pełno w nim niesamowitych miejsc oraz przygód.

"Cztery Klany, Jedno Przeznaczenie." 

Na koniec muszę wspomnieć jeszcze o oprawie graficznej. Okładka jest wprost cudowna. Ujęła mnie również zamieszczona na pierwszych stronach mapka, która pozwala na dokładne przestudiowanie wszystkich miejsc opisanych w książce, oraz spis wszystkich kotów występujących w powieści. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Nowa Baśń.


Moja ocena:
10/10   

10 komentarzy:

  1. Czytałam to jakiś czas temu :) książka dobra, aczkolwiek mnie nie zachwyciła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. okładka jest piękna, początek mnie porwał ale później było tylko gorzej. a szkoda, bo historia zapowiadała się świetnie. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było tak, że początkiem nie byłam szczególnie zainteresowana, a dopiero później się wciągnęłam.

      Usuń
  3. Jak nam się całą rodzinką spodobała ta książka, w zasadzie chyba już kolejne dwa tomy czekają na przygodę z nimi. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam podobnej książki, ale chyba sobie daruję, bo nie czuję się zaciekawiona :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę czytałam dawno temu, ale miło ją wspominam. Jest zupełnie inna niż te , z którymi najczęściej ma się do czynienia, ale mimo to naprawdę ciekawa :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta okładka jest cudowna! :)
    Wydaje mi się, że książka mi się spodoba, więc dodaję ją do listy :)
    Świetna recenzja :) Wprost idealna, nie za długa, nie za krótka, a jednak zachęcająca.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Nie wiem jakim cudem wcześniej nie dodałam Cię do obserwatorów, ale nadrabiam swój błąd :)

      Usuń
  7. Och tak, okładka jest śliczna. Książka jeszcze przede mną, ale nie mogę się doczekać, kiedy ją przeczytam. Po tak wysokiej ocenie wiem, że się nie zawiodę.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń