niedziela, 19 listopada 2017

Mabel

Tytuł: Mabel
Autor: Anna M. Setla
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 304
Wydawnictwo: Novae Res


 "Tego dnia miały się odbyć pierwsze zajęcia ze zdolności i predyspozycji. Lekcje Mabel miały być prowadzone przez mistrzynię Aurorę i miała uczestniczyć w nich wraz z trójką kolegów z jej roku. Pozostali, którzy nie mieli swoich vampów, chodzili na zajęcia z mistrzem Zanu."

Mabel z niecierpliwością wyczekiwała swoich szesnastych urodzin. Wiedziała, że tego dnia stanie się coś ważnego, coś co nieodwracalnie zmieni jej życie. Jej przyjaciele w dniu swoich szesnastych urodzin dowiedzieli się czegoś co wciąż było dla niej tajemnicą. W końcu miała i ona dołączyć do ich grona i dowiedzieć się czegoś o czym jeszcze tylko ona nie wiedziała. Kiedy nadchodzi upragniony dzień, ze zwykłej nastolatki zmienia się w kogoś zupełnie innego. Dowiaduje się, że jest wampirem, a na dodatek spadają na nią ciężkie obowiązki, tajemnice i ciężka praca. Sekrety, których nie może nikomu wyjawić, są bardzo uciążliwe i zmieniają ją samą.


"Jej życie miało odtąd krążyć wokół wampirów."

Mabel przenosi się do nowej szkoły, w której uczy się jak stać się wampirem. Jeszcze przed dotarciem czyta list od rodziców, z którego dowiaduje się, że musi trzymać się z daleka od chłopaka o imieniu Kain, który jest synem mężczyzny, który odebrał jej rodzinie władzę. Mabel jednak zanim jeszcze dowiedziała się kim jest Kain, zakochała się w nim. Z kolei chłopak również bardzo zainteresował się nią, a jego zauroczenie tym bardziej spotęgował fakt, że Mabel konsekwentnie starała się go unikać i ignorować, czego nie robiła jak dotąd jeszcze żadna z poznanych dziewczyn. Mabel nie wie co robić. Czy powinna posłuchać głosu serca, czy rodziny i obowiązku?


"Spojrzała w jego oczy i dostrzegła błysk." 

Dawno już nie czytałam książek o wampirach. Kilka lat temu zakochałam się w zmierzchu, czasami oglądałam jakieś filmy, ale chyba już od dwóch lat nie miałam w ręku książki, która całkowicie skupiałaby się na wampirach. I teraz żałuję. Wiecie jaka Mabel jest cudowna? Pochłonęła mnie już od pierwszych kartek i nie potrafiłam się od niej uwolnić. Czytałam nieprzerwanie do samego końca chcąc dowiedzieć się co będzie dalej. Zaskoczyło mnie jednak zakończenie, a nawet trochę rozczarowało, bo jest bardzo niejasne. Jestem szalenie ciekawa co będzie dalej. Mam nadzieję, że powstaną kolejne części, chociaż jak na razi jeszcze nic mi na ten temat nie wiadomo. Najciekawsza w tym wszystkim jest tajemnica, którą skrywa Mabel wraz z rodzicami oraz wątek romantyczny. Nie chcę za bardzo się w tym temacie zbyt rozpisywać, żeby nie zdradzić zbyt wiele i nie psuć Wam przyjemności czytania. Musicie jednak wiedzieć, że jestem pod ogromnym wrażeniem, a książka trafi na półkę, na której znajdują się moje ulubione powieści.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res

Moja ocena: 
10/10   

5 komentarzy:

  1. Po takiej recenzji mam ochotę na tę książkę. Też dawno nie czytałam niczego o wampirach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. kolejna część się pisze i zaskoczy, ale czy wydawnictwo zdecyduje się wydać, zobaczymy ;)

    Pozdrawiam i cieszę się że książka się podobała.
    A.M. Setla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wydawnictwo wyda, bo już nie mogę się doczeka kontynuacji.

      Usuń
    2. rozpiska jest ;) więc na 2 części się nie skończy ;)
      dzięki za miłe słowa

      Usuń