niedziela, 5 maja 2024

Broken Wings

Tytuł: Broken Wings
Autor: Irmina Maria
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 351
Wydawnictwo: HarperCollins


"Zrób coś ze swoim życiem, bo ono może być naprawdę krótkie. Nie wiesz, co Cię czeka za rogiem, ale masz je teraz. Walcz o siebie. Nie czekaj, aż stanie się kolejna tragedia"



Liwia, uczennica ostatniej klasy liceum marzy o zostaniu scenarzystką. Zapisuje się na internetowy kurs "wyzwól artystę", by rozwinąć swoją kreatywność. Podczas pierwszych zajęć zostaje zaczepiona przez Antona, szalenie przystojnego fotografa i modela. Wymieniają się numerami telefonów i zaczynają pozakursowe rozmowy. Dziewczyna początkowo planuje tylko niezobowiązujący flirt, ale z zcasem zaczyna wchodzić w tą relację coraz głębiej.


"Nie daj sobie wmówić, że czyjekolwiek zdanie na twój temat jest prawdziwe. Prawdziwe jest tylko to, co ty sam o sobie myślisz."

Anton, fotograf i model, uczeń ostatniej klasy liceum wygrywa w konkursie fotograficznym miejsce na kursie "wyzwól artystę". Na pierwszych zajęciach dostrzega Liwię z burzą rudych włosów. Natomiast rodzi się w jego głowie pomysł na sfotografownie dziewczyny. Postanawia nawiązać z nią kontakt, by w przyszłości zaproponować jej sesję zdjęciową, która może być przepustką do przyszłej kariery.


"-Nie można kochać, jeśli się kogoś nie widzi, nie słyszy śmiechu podczas oglądania wspólnie komedii, nie dotyka w tańcu..."

Jedna historia czy zupełnie różne? Zarówno Liwia jak i Anton mają swoje życie, znajomych, obawy, plany i marzenia. Oboje są artystami i chcą się w tym kierunku rozwijać. Zaczęłam poznawać tą historię z perspektywy Liwi i to ona o wiele bardziej mi się spodobała, to ją bardziej polubiłam i lepiej rozumiałam. Anton trochę mnie irytował. Trochę miałam z tego powodu wyrzuty, bo poznałam jego trudną sytuację, ale i tak wydawał mi się dupkiem. Był zbyt zapatrzony w siebie, w swoje życie, wydawało mu się, że wszystko rozumie, że wie najlepiej. Nie podobało mi się, jak z góry zakładał różne rzeczy. Co do samej książki to, uważam, że autorka miała świetny pomysł z pokazaniem tej historii z dwóch perspektyw. Miałam wrażenie jakby to były dwie zupełnie różne historie. Z chęcią poznałabym więcej takich.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins.

Moja ocena:
7/10

4 komentarze: