wtorek, 26 lipca 2016

LBA, czyli poznaj mnie lepiej

Jakiś czas temu Daria z  bloga Kraina Książką Zwana  nominowała mnie do zmierzenia się ze swoimi pytaniami. Wyzwanie podejmuję z wielką przyjemnością i bardzo za nie dziękuję.


1.  Na co dzień starasz się być osobą kreatywną, czy raczej jesteś schematyczna i wolisz trzymać się ścisłych wytycznych?

Z jednej strony mam swoje wypracowane schematy, jednak z drugiej... ciągle towarzyszy im moja kreatywność. Moje codzienne schematy przepełnione są kreatywnością. 


2. Wybierasz się na wakacje i możesz zabrać ze sobą tylko jedną książkę, jaką i dlaczego?

 "Mroczna Bohaterka". Dlaczego? Tak do końca to nie wiem. Może dlatego, że... Bardzo ja polubiłam. Książka jest też obszerna i miałabym zajęcie z nią na dłużej.

3. Jesteś na wakacjach i nagle spotykasz jednego z ulubionych pisarzy. Co robisz? :)

W pierwszej kolejności z pewnością do niego podchodzę. Chcę z nim porozmawiać, dowiedzieć się czegoś o nim, zaciągnąć jakichś porad, może otrzymać jakiś wpis do książki...

4. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?

Już jako dziecko lubiłam czytać bajki, później w podstawówce bywało różnie- raz tylko siedziałam w książkach, później jakby w ogóle nie istniały... W gimnazjum zaczęłam czytać "Zmierzch" i od tej pory rozpoczął się maraton z kupowaniem i czytaniem książek. Zostało mi to do dzisiaj. Teraz jestem w liceum na profilu humanistycznym i po wakacjach czeka mnie wiele lektur do przeczytania. 

5. Wybierasz czasami książki sugerując się okładką? Byłaś z jakiejś szczególnie zadowolona?  

Często sugeruję się okładką. Z wielu książek byłam bardzo zadowolona: Selekcja, Trylogia Czasu,  Szeptem, Lody dla Królowej, Saga Księżycowa i wiele innych.

6. Dokończ zdanie: Róża jest jak ...(tu podaj tytuł książki)..., ponieważ ... (tutaj uzasadnij)... ;)  

Róża jest jak "Mroczna Bohaterka", ponieważ miłość Violet i Kaspara była piękna, ale miała też swoją mroczną stronę usianą kolcami.

7. Wyobraź sobie, że organizujemy konkurs, w którym przyznajemy złotą książkę autorowi najciekawszej premiery tego roku. Jaka to będzie książka i dlaczego? 

"Jedwabna Opowieść"
Książka opowiada o losach dwóch kobiet. Inara odziedzicza po ciotce willę. Odnajduje tam rękaw z jedwabiu odcięty od jakiejś szaty, cudownie wyhaftowany. .W miarę jak kobieta zaczyna poznawać kolejne sekrety kryjące się w historii zapisanej na tajemniczym rękawie, życie Inary w magiczny sposób zaczyna się splatać z historią Mei Lien – młodej chińskiej dziewczyny, która 100 lat temu zniknęła w tajemniczych okolicznościach... (recenzja niebawem)



8. Poleć mi nowego ciekawego bloga!


  Zaczytana W Książkach

9. Zainspiruj mnie kreatywnym cytatem książkowym

 "To ona. To ta dziewczyna, która widzi kolory."

10. Opisz mi krótką historyjkę, która mnie rozbawi (może być z Twojego życia;) )  

No nie wiem, czy Cię to rozbawi, ale opowiem Ci moją historię sprzed 2 lat. 

Kiedyś, gdy przechodziłam przez cmentarz, zauważyłam chłopaka, którego pamiętałam jeszcze sprzed paru lat. Następnym razem znów go zobaczyłam. I zdarzało się tak co tydzień. Po jakimś czasie również i on zaczął na mnie spoglądać... Kiedyś się uśmiechnął... Ależ on miał cudowny uśmiech... Kolejnym razem powiedział "Cześć". Odpowiedziałam, ale nie byłam pewna czy rzeczywiście to powiedział. Z czasem zaczynał żartować, kiedy przechodziłam. Po paru miesiącach zniknął i nie pojawiał się. Straciłam już nadzieję, że jednak może zainteresował się mną. Postanowiłam, że w następną niedzielę pójdę ostatni raz na cmentarz, a później najwyżej będę chodziła tam sporadycznie. Następnej niedzieli pojawił się. Jak zwykle byłam bardzo zestresowana. Wcześniej postanowiłam, że jak się pojawi, to poczekam na niego i jakoś zagadam... Ale stchórzyłam. Poszłam przed siebie. Wiedziałam, że idzie kawałek za mną. Było bardzo ślisko. Już miałam się jednak odwrócić do niego, ale pośliznęłam się. Utrzymałam równowagę i nie przewróciłam, ale wtedy pomyślałam, że to już koniec. Po czymś takim nie dam rady się odezwać, ani następnym razem się nie pokażę. On jednak miał inne plany. Umówił się ze mną na łyżwy.

11. Pokaż mi książkowy uśmiech! Sposób wykonania dowolny. Może być to zdjęcie książek ułożonych w kształcie uśmiechu, możesz na zdjęciu być uśmiechnięta Ty z książką. Zaskocz mnie! ;)




 Moje pytania:

  1. Polceć mi książkę na wakacje
  2. Którą postać fikcyjną przypominasz?
  3. Gdzie najlepiej Ci się czyta?
  4. Co skłoniło Cię do założenia bloga?
  5. Do której książkowej krainy chciałabyś trafić?
  6. Opisz mi wymyślony przez Ciebie portal (coś jak przejście przez szafę do Narnii)
  7. Jakie są wady prowadzenia bloga?
  8. Jaką książkę czytałaś więcej niż raz.
  9. Poleć mi fajnego bloga. 
  10.  
Do zmierzenia się z moimi pytaniami nominuję:

  1. Justynę z bloga Do Ostatniej Strony 
  2. Paulinę z bloga Reading- my love  
  3. Dorotę z bloga Co przeczytałam 
  4. Izabelę z bloga Bookendorfina



3 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się odpowiedź na pierwsze pytanie! Również uważam, że Jedwabna opowieść jest ksiazka godna uwagi:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację;)
    Też często sugeruje się okładka książki ;)

    OdpowiedzUsuń