poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach

Tytuł: Dziewczyna  z tatuażem na lędźwiach
Tytuł oryginału: The girl with the lower back tattoo
Autor: Amy Schumer
Data premiery: 2.03.18
Liczba stron: 352
Wydawnictwo: Kobiece


"Myślę, że aby człowiek stał się w jakiejś dziedzinie naprawdę dobry, musi najpierw wiele razy upaść. I absolutnie nie wolno mu się bać tego upadku, bo w przeciwnym razie nigdy nie wejdzie na wyższy poziom."



Amy Schumer jest znaną w USA komiczką. Niewiele kobiet może się pochwalić takim osiągnięciem. Żałuję, że wcześniej nie miałam okazji o niej usłyszeć, bo widzę jak wiele straciłam. Amy to cudowna osoba, pełna humoru, niebywałego żartu, która nie boi się posługiwać ciętym językiem. Jej książka nie jest autobiografią. Nie opowiada całego życia Amy. Podzielona jest za to na chwile z życia, o których miała ochotę opowiedzieć. 

  
 "Znam swoją wartość. Korzystam z tkwiącej we mnie mocy. Mówię sobie, że jestem piękna i silna. I nikt nie będzie mi dyktował, jak mam żyć. Tylko ja."

Mówi się o niej, że przesunęła granicę dobrego smaku. Z pewnością łamie wszelkie konwenanse. I to we wszystkich aspektach. Autorka snuje w książce swoje wspomnienia z dzieciństwa, młodości i obecnego życia. Zdradza swoje sekrety, niechlubne występki, szalone chwile, sposoby na życie. W swoich relacjach jest niezwykle szczera. Nie boi się żadnego tematu. Zacznijmy od tego, że u niej nie istnieje takie pojęcie jak tabu. Jest bardzo otwarta i bez jakiegokolwiek zająknięcia opisuje niewygodne sytuacje czy wstydliwe rzeczy.

 
 "Jestem kompletnie popieprzona i totalnie zakręcona, więc nie mogę zaoferować wam takich mądrości. Jedyne, co mogę zrobić, to przedstawić wam swoje błędy, pomyłki, swój ból i powody do śmiechu."

Zakochałam się w tej książce już od pierwszej strony, pierwszego zdania, pierwszego nagłówka. Ta powieść jest boska!. Amy Schumer tak mnie oczarowała swoją osobą, swoim stylem, językiem... Coś fantastycznego. Wciąż jestem pod ogromnym wrażeniem. Z książki po prostu bije czysta dawka dobrego humoru i szczerość. Autorka nie napisała jak na razie swojej autobiografii, ale po tym smakowitym kąsku, wybranych przez nią i opisanych sytuacji z życia, już nie mogę się doczekać więcej książek wychodzących spod jej pióra.
Za książkę serdecznie dziękuję Księgarni Dadada.

Moja ocena:
10/10  

1 komentarz:

  1. Nigdy nie słyszałam też o tej kobiecie, za to o książce tak. Zachęciłaś mnie, wiesz. Bardzo lubię takie kobiety szczere, otwarte, potrafiące przyznać się do błędów i zachęcające innych do różnych rzeczy. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń