sobota, 21 kwietnia 2018

Love Vegan

Tytuł: Love Vegan
Autor: Hanna Stolińska-Fiedorowicz & Wioletta Domaradzka & Robert Zakrzewski
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 271
Wydawnictwo: Agora


""Na Krecie, a potem na Sycylii, zaskoczył nas brak deski do krojenia w kuchni. Czy to wyjątkowa umiejętność zgrabnego cięcia wszystkiego w ręku nad garnkiem, czy też upodobanie do dużych kawałków i z grubsza tylko ciętych warzyw, czy wreszcie korzystanie z kamiennych blatów?

Nie wiem czy wiecie, ale ostatnio miałam trudny okres i postanowiłam zrobić coś ze sobą. Przez przypadek trafiłam na ciekawy blog szukając sposobów na piękne włosy i skórę. Oczywiście znalazłam tam masę kosmetyków pielęgnacyjnych ale także dowiedziałam się jak ważną rolę odgrywa zdrowe odżywianie. Z tego powodu postanowiłam ograniczyć sól i mięso, a także słodycze. Trudne wyzwanie, ale nie aż tak jak mogłoby się na początku wydawać.


 "Moda na weganizm powoduje, że nawet w przydrożnych restauracjach można znaleźć roślinne danie w głównej karcie, a kelnerzy wiedzą, o co pytasz." 

Uwielbiam jeść mięso i dobrze przyprawione, pikantne dania. Początkowo obawiałam się jak poradzę sobie bez tego. Oczywiście nie zamierzałam w zupełności z nich zrezygnować, ale ograniczyć jak najbardziej się da. Najgorzej było kiedy nie miałam pomysłu na to zjeść, bo w lodówce przede wszystkim królowały kiełbasy, parówki, pasztet... (tata nie potrafi żyć bez mięsa). A to co akurat mogłam jeść.. nie wiedziałam co mogłabym z tym zrobić. Na szczęście leżała u mnie troszkę zapomniana Love Vegan.

 
"Kiełkuj z nami!"

Love Vegan to świetna książka pomagająca osobom przejść na wegetarianizm i weganizm kusząc pysznymi przepisami, a także motywując ciekawostkami i dobrymi poradami. Zachęca również do uprawiania sportu i podpowiada po jakie produkty najlepiej sięgać. To praktyczny przewodnik, który krok po kroku oprowadza po kuchni roślinnej. Polecam nie tylko tym, którzy planują zmienić dietę, ale także tym, którzy pragną ją urozmaicić, bądź szukają ciekawych pomysłów w kuchni.

Moja ocena:
9/10

1 komentarz:

  1. Mimo, że nie jestem weganką ani wegetarianką, to od czasu do czasu chętnie sięgam po przepisy tego typu. 😊

    OdpowiedzUsuń