niedziela, 21 sierpnia 2022

Daniel

Tytuł: Daniel
Tytuł oryginału: For Now, Forever
Autor: Nora Roberts
Cykl: MacGregorowie (5)
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 320
Wydawnictwo: HarperCollins

 

"Niektóre z pięknych
rzeczy są smutne z założenia.
Byśmy mogli doceniać te,
które smutne nie są."

 

 

Daniel MacGregor, senior rodu, po poważnym wypadku samochodowym trafia do szpitala, gdzie zostaje poddany operacji. Żona i dzieci trwają na szpitalnym korytarzu wspierając się w oczekiwaniu na wyniki. Po udanej operacji Anna czuwa przy jego łóżku wspominając ich wspólną przeszłość. 


"Jeśli masz jakieś marzenie, idź za jego głosem.  Życie jest zbyt krótkie dla tchórzy."

Daniel od zawsze był upartym człowiekiem bez wahania dążącym do obranego celu. W wieku 15 lat postanowił zbudować imperium finansowe. Osiągnął ten cel.Pozostało mu tylko znaleźć idealną kandydatkę na żonę. Poznał jednak Annę. Przeczyła ona wszystkim wymyślonym przez niego kryteriom. Ale nie potrafił przestać o niej myśleć, starać się o nią. I chociaż wcześniej myślał jedynie o potulnej żonie, która da mu w najbliższym czasie gromadkę dzieci, to musi się liczyć z tym, że Anna ma inne marzenia. Chce zostać chirurgiem, a w jej planach nie małżeństwa i dzieci w najbliższym czasie. Żadne z nich nie potrafi odrzucić na bok swoich planów i marzeń, ambicji i zasad, ale czy będą potrafili odrzucić także miłość?


 "Miłość stanowi siłę większą niż logika." 

 
Najpierw zakochałam się w tej okładce, potem w całej reszcie. Daniel i Anna... Ich historia dostarczyła mi mnóstwa emocji. Dużo płakałam, często na mojej twarzy pojawiał się uśmiech. Nie sądziłam, że ta część zrobi na mnie tak duże wrażenie. Tutaj uczucia i emocje wypływały z każdej strony. Być może ta historia nie była szczególnie wyszukana, nie zbyt oryginalna, ale mną dosłownie zawładnęła. Wszystko co przeczytałam dosłownie się przeze mnie przetoczyło. Ja żyłam tą historią i chociaż minęło już trochę czasu od przeczytania jej, to wciąż to wszystko czuję i wiem, że jeszcze nie raz się w niej zanurzę.

 Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu HaperCollins.

Moja ocena:
10/10
 

6 komentarzy:

  1. Dawno już nie sięgałam po twórczość tej autorki i chcę to zmienić, więc będzie to świetna okazja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę część MacGregorów i też mam miłe wrażenia po jej lekturze, co wyraziłam w mojej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie miałam przyjemności czytać

    OdpowiedzUsuń
  4. Na tą książkę jeszcze nie trafiłam choć autorka jest mi znana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś czytałam sporo jej książek :)

    OdpowiedzUsuń