niedziela, 31 grudnia 2023

Human Design

Tytuł: Human Design. Odkryj swoje prawdziwe ja i żyj w zgodzie z własnym przeznaczeniem
Tytuł oryginału:
Your Human Design. Discover Your Unique Life Path and How to Navigate It with Purpose
Autor: Shayna Cornelius & Dana Stiles
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 176
Wydawnictwo: Publicat

"Istnieją trzy główne powody powstrzymujące nas przed życiem wyrażającym nasze wyjątkowe ja. Pierwszy to pragnienie akceptacji. Chcemy gdzieś przynależeć, a czujemy, że jeśli pozwolimy sobie na bycie odmiennym i niepowtarzalnym, otoczenie tego nie zaakceptuje."

 

Jako dziecko często słyszałam, że muszę zachowywać się tak a nie inaczej, bo inne dzieci będą się ze mnie śmiały. Moja babcia często to powtarzała. Była kobietą, która zawsze zwracała uwagę na opinię innych, swojej nie miała wcale... Ja jestem zupełnie inna. Uwielbiam być sobą, chcę być sobą, chcę być jedyna i niepowtarzalna, ale nie zawsze to jest takie proste... Mimo tych moich chęci, mam w sobie blokady, zwątpienia, obawy, że nie zostanę zaakceptowana, że ktoś mnie nie polubi, że się ośmieszę... I myślę, że większości z nas takie obawy towarzyszą...


 "Kim ja, do cholery, naprawdę jestem?"

Human Design to system zrozumienia samego siebie, aby móc w zgodzie ze sobą żyć, a co za tym idzie - żyć w pełni. System ten łączy w sobie m.in. koncepcje astrologii zachodniej, system czakr, biochemię i astronomię. Brzmi trochę nieprawdopodobnie i skomplikowanie, ale przecież natura człowieka również nie jest taka prosta.


"Za każdym razem, gdy podejmujemy ważną decyzję, do pewnego stopnia zmieniamy kierunek naszego życia."

Human Desing to narzędzie, które pomoże nam żyć w zgodzie ze sobą? Ale czy napewno? Początkowo ciężko było mi się wgryźć w tą książkę. Czakry? Astrologia? Nie za specjalnie to do mnie przemawiało, ale jak już przeszłam do konkretów, zaczęłam widzieć w tym sens. Zwróciłam uwagę na rzeczy, które niby o sobie wiedziałam, ale nie do końca dobrze rozumiałam, jak chociażby to, że jestem osobą, która przejmuje od innych emocje i abym lepiej siebie rozumiała, potrzebuję sporo czasu spędzać w samotności, aby oczyścić się z emocji innych. No przecież wiedziałam o tym i starałam się wlaczyć, ale nie pomyślałam o tym, że chwile samotności pozwolą mi usłyszeć siebie, a nie innych. 

Książka została napisana bardzo przyjemnie i przejrzyście. Łatwo się po niej można poruszać i z łatwością przyswajać wiedzę. Jak dla mnie, jest to książka, która pomogła mi spojrzeć na siebie z szerszej perspektywy i lepiej poznać samą siebie. Myślę, że u Was będzie tak samo.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Publicat.

Moja ocena:
8/10

 

5 komentarzy:

  1. Świetnie, że lekturą tej książki wywołała na Ciebie tak pozytywny wpływ

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi bardzo intrygująco :) fajnie, że po przebrnięciu początku miałaś pozytywne nastawienie do tego poradnika, jako całości :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja rzadko sięgam po poradniki. Zwykle sama lub z pomocą bliskich staram sobie poradzić z pojawiającymi się problemami 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Wychodzi że to książka idealną dla mnie bo ja niestety też często polegam tylko na opinii innych a nie swojej ocenie....

    OdpowiedzUsuń