poniedziałek, 4 grudnia 2023

Caraval

Tytuł: Caraval
Autor: Stephanie Garber
Cykl: Caraval (1)
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 368
Wydawnictwo: Poradnia K

 

"To, co słyszałaś o Caravalu, nie wytrzyma porównania z rzeczywistością. To coś więcej niż tylko gra czy przedstawienie teatralne. Na tym świecie nie znajdziesz niczego równie magicznego."


Scarlett wiedzie bardzo nieszczęśliwe życie. Żyje na wyspie z ukochaną siostrą Tellą i okrutnym ojcem. Jej jedyną ucieczką jest ucieczka w marzenia. Marzy ona o wzięciu udziału w Cravalu, magicznym wydarzeniu, w którym może spełnić się życzenie zwycięzcy. Teraz, kiedy to marzenie ma szansę się ziścić, na przeszkodzie stają plany jej ojca. Zaaranżował on bowiem małżeństwo Scarlett z nieznanym jej hrabią.


"Łatwo udawać dżentelmena, pisząc uprzejme listy."

Z pomocą tajemniczego żeglarza Tella zabiera siostrę na przedstawienie. Jednak gdy tylko przybywają na miejsce gry organizowanej przez genialnego Mistrza Legendę, Tella znika. Scarlett musi ją odnaleźć, a aby to zrobić będzie musiała dołączyć do gry...


"Miała wrażenie, że jej historia mogłaby się skończyć właśnie w tej chwili, w plątaninie pocałunków, dłoni i kolorowych wstążek."

Twórczość Stephanie Garber jest mi już dobrze znana i wiem, że ta powieść to dopiero początek. Historia Scarlett mnie zaintrygowała, wciągnęła, trzymała w napięciu, pokochałam ją, ale mnie nie powaliła. Dlaczego? Bo, jak napisałam w pierwszym zdaniu, wiem, że to dopiero początek. Tak samo było z Baśnią o złamanym sercu. Historia niby fajna, ale bez większego polotu, z kolei część druga dosłownie powaliła mnie na kolana. I jestem przekonana, że tutaj też tak będzie, szczególnie, że ta historia, historia Scarlett zawróciła mi w głowie, długo o niej myslałam, analizowałam wszystko. Było tu mnóstwo zwrotów akcji, rzeczywistość mieszała się z wytworem magii, nie wiadomo było, komu można zaufać, Scarlett wiele razy błędnie oceniła sytuację, a ja razem z nią, wielokrotnie byłam zaskoczona rozwojem sytuacji, niczego nie udało mi się przewidzieć. Już zacieram ręce na kolejny tom, bo wiem, że to będzie mistrzowstwo.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Poradnia K.

Moja ocena:
8/10 

7 komentarzy:

  1. Mogłaby mi się spodobać ta ksiáżka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zaintrygowana tą historią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi interesująco, chociaż to nie jest mój ulubiony gatunek literacki :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę ją wreszcie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ileż dobrego już o niej czytałam, może w końcu sama sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie cały cykl jest niesamowity!!

    OdpowiedzUsuń