czwartek, 3 września 2020

Odwet

Tytuł: Odwet
Tytuł oryginału: Don't Get Mad. Get Even
Autor: Gretchen McNeil
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 340
Wydawnictwo: IUVI

"Ale założyłyśmy Nie Wkurzaj Się z konkretnego powodu: branie odwetu w imieniu uczniów, którzy są zbyt przerażeni, aby się postawić. - Dobrze było usłyszeć, dobrze przypomnieć samej sobie, dlaczego tak ryzykują. - Chcę więc myśleć, że gdybym zobaczyła filmik tak paskudny, tak prześladowczy wobec kogoś, kogo nie znam, zareagowałabym w taki sam sposób."

Bree, Olivia, Kitty i Margot. To zupełnie różne dziewczyny. Z pozoru nic ich nie łączy i mogłoby się wydawać, że nie mają ze sobą nic wspólnego. Tak myślą inni uczniowie i pracownicy ich elitarnego liceum. W rzeczywistości wszystkie należą do tajnego stowarzyszenia Nie Wkurzaj Się, które same założyły, by pomagać prześladowanym...

  
"Ja, Olivia Hayes, uroczyście przysięgam, że żadna tajemnica nigdy nie opuści tego kwadratu."

NWS anonimowo bierze odwet na rówieśnikach i nauczycielach, którzy są szkolnymi prześladowcami słabszych uczniów. Kiedy ostatni cel ich zemsty zostaje znaleziony martwy z zakrwawioną kartką z napisem NWS w dłoniach, okazuje się, że dziewczyny nie są tak anonimowe jak myślały. Wygląda na to, że ktoś chce się zemścić na nich, a dziewczyny mają dużo do stracenia...


"Ja, Bree Deringer, uroczyście przysięgam, że żadna tajemnica nigdy nie opuści tego kwadratu." 

Okładka wskazuje, że to całkiem młodzieżowa książka, pełna nastoletnich problemów, wątków romantycznych... Ta jednak jest trochę o czym innym. Rzeczywiście wszystko dzieje się w liceum, bohaterkami są nastolatki, ale jest też trup... I ze względu na to opowieść nie jest typową błahą młodzieżówką... Dziewczyny zostały bardzo realistycznie wykreowane. Miałam wrażenie, jakby kilka lat temu mogły być moimi koleżankami. Wszędzie aż się roi od tajemnic, tutaj każdy może być w coś zamieszany, a niepewność towarzyszy przez całą fabułę, a ja właśnie uwielbiam, kiedy jest jakaś tajemnica do rozwiązania. Sama próbowałam przez cały czas wszystko odgadnąć i świetnie się przy tym bawiłam. Jestem ciekawa dalszego ciągu..

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu IUVI.

Moja ocena:
8/10  

3 komentarze: