wtorek, 28 grudnia 2021

All I Want for Christmas

Tytuł: All I Want for Christmas. Świąteczna zamiana miejsc
Tytuł oryginału: All I Want for Christmas
Auotr: Beth Garros
Rok wydania: 2021
Liczba stron: 408
Wydawnictwo: YA!

"Głęboki wdech. Serce, weź no się uspokój. Potrzebowałam planu. I to szybko! Kiedy jednak usłyszałam głos osoby, która weszła do środka, mózg mi się zlasował. Oto dekorowałam właśnie świąteczne marzenie, a zaledwie sekundy dzieliły mnie od świątecznego koszmaru."

 

Elle jest gwiazdą mediów społecznościowych. Bierze udział w konkursie na największą liczbę followersów i jest bardzo zdeterminowana, by go wygrać.Wpada więc na szalony pomysł. Postanawia zamienić się miejscami z jedną ze swoich obserwatorek. Ma nadzieję, że to pomoże jej w zdobyciu nowych obserwujących i wygraniu konkursu.


 "Woody uważał, że jestem nudna, przewidywalna. Ja uważałam, że jest chodzącym ideałem do tego stopnia, że przeliczyłam raz, ile mieszków włosowych miał na głowie." 

 
Holly to największa fanka świąt po każdym względem. Tym razem jednak wszystko idzie nie tak. Nie może przystroić domu jak co roku, a wymarzony pocałunek pod jemiołą z chłopakiem, za którym szaleje, zmienia się w katastrofę. Pod wpływem impulsu postanawia zamienić się miejscami z Elle i spędzić przedświąteczny czas u niej w domu za oceanem. W ten sposób planuje uratować gwiazdkę.


 "O. Mój. Dzwonku. Sań."

Choinka. Ubrana. Barszc. Ugotowany. Świąteczna świeca. Zapalona. Gwiazda betlejemska. Już trochę przywiędła. Świąteczne piosenki. Już prawie mi się znudziły. Świąyeczne książki. Przeczytane. Tak wyglądałaby moja lista. Za to lista Holly jest o wiele dłuższa i o wiele bardziej ambitna. Uwierzcie mi, ja kocham święta, ale Holly bije mnie w tym na głowę. Serio, drugiej takiej fanki świąt nie znajdziecie. Za to Elle jest jej przeciwieństwem. U niej w domu nie ma takiejświątecznej atmosfery, a jej zależy na konkursie i zdobyciu obserwujących. Nie jest jednak tak płytka i nie traktuje wszystkiego powierzchownie jakby mogło się na pierwszy rzut oka wydwać. Jest wrażliwa i jeszcze nie odkryła co jest najważniejsze w życiu i tak na prawdę nie ma na kim polegać, a cała jej codzienność to udawanie, że wszystko jest ok. Jeśli macie ochotę poznać te cudowne dziewczyny, które zamieniły się miejscami i wiele się o sobie samych dowiedziały w tym klimatycznym świątecznym czasie, to serdecznie polecam. Tutaj świątecznego klimatu nie zabraknie.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu YA!

Moja ocena:
8/10
 

5 komentarzy:

  1. Okres świąteczno-noworoczny nadal trwa, więc mogłabym przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten tytuł od razu nasuwa mi skojarzenia z piosenką M. Carey ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Po opisie książka wydaje się ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że wiele osób, które lubią tego typu historie świąteczne skusi się na przeczytanie tej książki. Jednak mnie osobiście jakoś do niej nie ciągnie, więc siłą rzeczy nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka świetna okładka, aż mi się uśmiechnęło, bo taka radosna :D. To musi być chyba bardzo zabawna książka. Sięgnę po nią!

    OdpowiedzUsuń