czwartek, 21 lipca 2022

Blanka L. Sława, pieniądze i seks - recenzja patronacka

Tytuł: Blanka L. Sława pieniądze i seks
Autor: Tomasz Wandzel
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 300
Wydawnictwo: Tomasz Wandzel

 

"Każda historia, tak samo jak ludzkie życie ma początek i koniec. Jednak czasami lepiej opowiedzieć coś od środka, oszczędzając innym zbędnej paplaniny (...). Zacznijmy więc od tego, że w dość krótkim czasie musiałem zdobyć pół miliona."

 

Olek jest zwyczajnym chłopakiem. Studiuje dziennikarstwo i dorabia sobie wożąc ludzi swoim golfem. Chce jednak szybko zarobić dużo piniędzy i odrzucając wszystkie nierealne plany - trafia na ten możliwy do zrealizowania. Postanawia napisać biografię znanej celebrytki i skandalistki - Blanki Lipiec. Skrupulatnie gromadzi informacje podstępem zdobywane od swojej siostry, która jest asystentką Blanki, aby później je ujawnić.


 "Nigdy więcej nie mów na mojego lexusa landrynka."

Wkrótce Olek zostanie dopuszczony bliżej do sekretów gwiazdy jak i niej samej, bo Blanka traci prawo jazdy za jazdę pod wpływem alkoholu i potrzebuje osobistego kierowcy. Dzięki koneksjom to Olek dostaje to stanowiwsko. Chłopak postanawia skorzystać z okazji i wyciągnąć z niej jak najwięcej brudnych sekretów, a może i znaleźć jakiegoś trupa w jej szafie. Życie celebrytki jest ich pełne, jednakże kiedy w grę wchodzą pieniądze, ciężko jest odkryć prawdę wśród plotek, skandali i fałszu.

  


"Operacja pokazania światu prawdziwego oblicza Blanki, choć brudna i śmierdząca, musiała zostać przeprowadzona w białych rękawiczkach."


Świat show-biznesu nie jest tak kolorowy jak wygląda na ekranie. Tak samo życie Bianki nie jest tak różowe, jak wszystko czym się otacza. Autor bez koloryzowania pokazał brutalność jaką rządzi się świat celebrytów. Na uwagę zasługują także postaci - żadna z nich nie jest ani schematyczna, ani czarno-biała. Zarówno Blanka jak i Olek, a nawet jego siostra posiadają wady jak i zalety. To sprawia, że stają się bardzo autentyczni, chociaż czasami ciężko jest ich znieść. Kolejnym atutem jest osadzenie fabuły w czasie. Wszystko dzieje się teraz - jest pandemia, inflacja, autor odniósł się także do innych aspektów polityczno-gospodarczych jednocześnie nienarzucając swoich poglądów. Powieść niestety nie jest pozbawiona kilku małych wad, które nie mają dużego wpływu na całokształt powieści, jednakże bez nich byłby ona o wiele przyjemniejsza w odbiorze. Największą z nich jest duża ilość porównań i zastępowanie zwyczajnych słów wymyślnymi, a także zbyt częste używanie powiedzonek. Nie do końca też przypadł mi do gustu specyficzny chumor. Nie wszystko mnie tu bawiło, co chyba miało mnie bawić, jednakże nie mogę narzekać na brak lekkości. Książka nie jest wysokich lotów, nie ma tu wielkiego przesłania czy morałów, spędziłam z nią jednak przyjemne popołudnie.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję autorowi.

Moja ocena:
7/10
 

9 komentarzy:

  1. Lubię czytać o showbiznesie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety to prawda, że świat show-biznesu nie jest tak kolorowy jak wygląda na ekranie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłaby mi się spodobać ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupełnie nie w moim klimacie. Zwłaszcza, że tytułowa gwiazda wydaje się być wzorowana na innej, którą niekoniecznie lubię 😀

    OdpowiedzUsuń
  5. Też czytałam tę książkę i mam podobne wrażenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie dla mnie, odkładam na przyszłość, pozdrowienia :-) .

    OdpowiedzUsuń