czwartek, 14 lipca 2022

Dziewczyna Sapera

Tytuł: Dziewczyna sapera
Autor: Rina Dark
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 264
Wydawnictwo: Novae Res

"Byłam małą, ślamazarną dziewczyną, która potykała się o własne nogi. Dawałam sobie wmówić, że jestem nic niewarta, że do niczego się nie nadaję, jestem za słaba i że w życiu nigdy niczego nie osiągnę. Wtedy los się do mnie uśmiechnął. Poznałam mężczyznę, dzięki któremu zamieniłam się, w sumie to on zamienił mnie, w pewną siebie, silną, niezależną kobietę."

 

Inga po stracie rodziców zamieszkała ze swoim wujostwem. Jest ciągle wyśmiewana i ośmieszana przez swego wuja. Dziewczyna nie ma nikogo kto mógłby jej pomóc, nie ma innych krewnych, a ciotka jest tak oddana swojemu mężowi, że ciągle tłumaczy jego zachowanie. Inga postanawia w końcu zrobić coś więcej ze swoim życiem i dzięki pomocy wuja i ukończonym studiom z orientalistyki wyrusza na misję do Afganistanu.


 "Nigdy już nie będę tak słaba, jak byłam do tej pory."

Na miejscu poznaje Wiktora, przystojnego sapera. Niebezpieczeństwo, wspólne wyjazdy na patrole i strach zbliżają ich do siebie. Nie jest jednak łatwo tworzyć związek w obliczu ciągłego zagrożenia, szczególnie, że wróg czai się nie tylko na zewnątrz ale także i wśród swoich.


  "(...). Zacznij żyć pełnią życia. Po drugie, zdobywaj to, czego pragniesz, spełniaj swoje marzenia, po prostu rób to, co lubisz."

Dziewczyna sapera to pierwsza książka, którą przeczytałam dwa razy przed napisaniem recenzji. Z jednej strony czyni ją wyjątkową, chociaż w zasadzie to taka nie jest. Co mnie tutaj urzekło? Wątki romantyczne, stałość w uczuciach Wiktora i przemiana Ingi. Jak już na początku recenzji wspomniałam - dziewczyna była bardzo poniżana przez wuja, przez to nie wierzyła w siebie i uważała siebie za słabą, ciągle uciekała, kiedy ktoś się z niej śmiał. Przy Wiktorze z czasem zaczęła się zmieniać. Skupiała się na sobie, na nim, przestała dbać o to, co mówią inni, uwierzyła w swoją własną siłę i nie bała się postawić i walczyć o siebie. Czasami tylko nie mogłam znieść u niej tego, że zamiast porozmawiać i wyjaśniać nieporozumienia, wierzyła w jakieś głupie plotki i pomówienia. Bardzo polubiłam Wiktora, który zawsze mówił prawdę i dotrzymywał swoich obietnic, chociaż początkowo kompletnie nie mogłam zrozumieć o co mu chodziło, a jego zachowanie wydwało mi się bardzo dziwne. Co do wątków romantycznych, to nie było tu niczego oryginalnego - dwoje ludzi, którzy zakochali się w sobie w najmniej odpowiednim miejscu. Nie zabrakło tu erotyki, ale wszystko zostało przedstawione ze smakiem. Zakończenie wydawało mi się trochę nierealne, ale mimo wszystko bardzo mi się podobało. Bardzo chętnie przeczytam więcej tego typu książek.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
8/10
 

6 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam, jak na nią trafię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Namówiłaś mnie na przeczytanie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, na pewno będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią sięgnęłabym po tę powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak już zmniejszy się u mnie liczba książek do przeczytania na pewno będę pamiętać o tej pozycji. :)

    OdpowiedzUsuń