sobota, 9 lipca 2022

Chorwacja

Tytuł: Chorwacja. Wybrzeże Adriatyku
Autor: Sławomir Adamczak & Karolina Brusić & Zuzanna Brusić & Michał Jurecki & Zbigniew Klimczak
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 304
Wydawnictwo: Bezdroża

"Trogir jest jednym z najpiękniejszych miast Chorwacji. Jego centrum znajduje się na wyspie, którą mosty łączą z jednej strony z lądem, a z drugiej z wyspą Ciovo. W południowo- zachodniej części starego miasta na końcu promenady, wznosi się bardzo charakterystyczna masywna XV-wieczna twierdza Kamerlengo."

Zostańmy jeszcze chwilę w klimacie wakacji. Jak już dobrze wiecie - uwielbiam podróże. W tym roku od dłuższego czasu udało mi się wyjechać kilka dni za granicę, ale na tym nie poprzestaję. Kolejnym celem najprawdopodobniej będzie Chorwacja.Niestety w tym roku już nie mogę pozwolić sobie na kolejną kosztowną podróż, ale pewnie za rok się tam wybiorę. W związku z tym nie mogłam się nie skusić na ten przewodnik.


 
"I niech się schowają wszystkie inne atrakcje świata, gdy można w upalny dzień po prostu pójść nad brzeg morza i powoli zanurzyć się w czyściutkiej, błękitnej wodzie, która przyjemnie schłodzi ciało i pozwoli odpocząć zmysłom..."

Jeśli czytaliście mój poprzedni post, to wiecie, że jeśli wybieram się w jakieś szczególne miejsce, to muszę wcześniej wszystko sprawdzić i zaplanować. Tak zrobiłam przed wyjazdem do Włoch - dużo czytałam, dowiadywałam się, żeby później nie było niespodzianek, albo żeby coś mnie nie ominęło. Nie korzystałam co prawda z żadnego przewodnika wcześniej, ale znalazłam przewodnik w pokoju, który wynajmowałam. Okazał się on bardzo przydatny, bo chociaż niby wcześniej miałam coś rozplanowane, to dzięki niemu trochę pozmieniałam i lepiej ułożyłam plan wycieczki. A co mamy w tym przewodniku?


 "Najlepiej wstać o świcie, kiedy rybacy wracają z połowów, by kupić świeże morskie przysmaki."

Jest tu dużo przydatnych informacji - wskazówki co do wyboru czasu podróży i środków transportu, opisy ciekawych miejsc, które warto zwiedzić, polecenia noclegów czy lokali gastronomicznych, adresy oraz linki do informacji turystycznych, a także mnóstwo ciekawostek o mniejszościach etnicznych, religiach, wierzętach czy lokalnych potrawach oraz trunkach występujących w poszczególnych regionach. Nie jest to pierwszy przewodnik jaki trafił w moje ręce, ale uważam, że został on najlepiej opracowany. Jest tu mnóstwo informacji, dużo ciekawostek i porad, takich od serca. Wszystko zostało bardzo konkretnie opisane bez zbędnych szczegółów, ale czyta się to z zainteresowaniem, szczególnie ciekawostki. Czy wiedzieliście, że Chorwaci to kawosze? Ja do tej pory nie. Dużym atutem przewodnika jest ogromna ilość zdjęć, która zachęca nie tylko do sięgnięcia po niego, ale i do poznania tych niezwykłych miejsc.

Za przewodnik serdecznie dziękuję Wydawnictwu Bezdroża.

Moja ocena:
9/10
 

5 komentarzy:

  1. Takie przewodniki są naprawdę bardzo pomocne, jeśli wybieramy się do danego kraju.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też zawsze dowiaduję się sporo przed odwiedzeniem danego miejsca :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra ocena! Chętnie zakupię tę książkę, gdy będę się wybierała do Chorwacji ale to dopiero za rok. Obserwuję!
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu. ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla zainteresowanych Chorwacją ten przewodnik będzie idealny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla fanów Chorwacji z pewnością pozycja obowiązkowa. :)

    OdpowiedzUsuń