piątek, 15 lipca 2022

Sprawa tajemniczego zniknięcia księżnej

Tytył: Sprawa tajemniczego zniknięcia księżnej
Tytuł oryginału:
The Case of the Gypsy Goodbye
Autor: Nancy Springer
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 200
Wydawnictwo: Poradnia K

"Wiesz dobrze, że jako kobieta wykształcona i wolnomyślicielka nie wierzę w życie po śmierci. To jeden z powodów, dla których tak żarliwie walczyłam o prawa kobiet: życie doczesne jest jedynym, które zostało nam dane, więc mamy obowiązek w pełni je wykorzystać."

 Minęło już sporo czasu odkąd Enola uciekła, a braciom nie udało jej się złapać. Po ostatnich wydarzeniach musiała zmienić nazwisko i miejsce zamieszkania. W tym czasie do jej rodzinnego domu trafia do niej przesyłka, w której posiadanie wszedł Sherlock. Podczas, gdy on zajmuje się poszukiwaniem Enoli, dziewczyna trafia na kolejną zagadkę do rozwiązania.


 "Scherloch zachichotał, a Mycroft spojrzał na mnie tak strapionym wzrokiem, że ku własnemu zdumieniu poczułam, że chyba go jednak lubię."

Gdzie jest księżna del Campo? Podczas pewnego spaceru niemalże rozpłynęła się w powietrzu i nikt nie wie gdzie ona jest. Zrozpaczony mąż postanawia zatrudnić najlepszych detektywów do odnalezienia swojej młodej małżonki. Enola i Sherlock mają zagadkę do rozwiązania, a także muszą odczytać zaszyfrowaną wiadomość od matki. Postanawiają także włączyć do pomocy starszego brata Mycrofta.


 "Przyjdzie chwila, że wszystko stanie się jasne, mój drogi bracie. Wszystko stanie się jasne."


To już niestety finał przygód rezolutnej Enoli Holmes, która po zniknięciu matki uciekła od swoich braci, by uniknąć nauki w pensji dla dziewcząt. Minął już rok, a ona świetnie poradziła sobie w nowym świecie wcialac się w wiele ról. Przyszedł czas na uporządkowanie wszystkiego, wyjaśnienie sobie wielu spraw i rozwiązania ważniejszych zagadek - tych rodzinnych. Ale nie tylko ten tom stanowi zakończenie, jak dla mnie już ten poprzedni go zaczął. Dużo rozpoczetych poprzednio wątków znalazło tutaj swoje rozwiązanie i pięknie dopełniło całości. To niesamowite jak autorka wszystko poprowadziła, jak to wszystko składało się na spójną całość, która teraz znalazła zakończenie. 

Nie wiem, czy też tak mieliście jak ja, ale ja do końca nie potrafiłam rozgryźć tych zagadek, odczytać tych szyfrów, połączyć faktów. Dla mnie aż do samego końca wszystko było jedną wielką zagadką i nie mogłam wyjść z podziwu jak Enoli udało się je wszystkie rozwiązać. Za każdym razem podziwiałam ją i zazdrościłam tego talentu. Poznawanie jej historii zapewniło mi świetną rozrywkę i mam nadzieję, że za jakiś czas moja młodsza siostra zakocha się w tej serii tak samo jak ja.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Poradnia K.

Moja ocena:
10/10

9 komentarzy:

  1. Tak wysoka ocena zachęca do tego, aby zainteresować się tą historią.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo zaciekawiały mnie te ksiażki

    OdpowiedzUsuń
  3. Może właśnie polecę tę serię młodszej siostrze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że żadnej zagadki nie można od razu rozwiązać i wszystko rozstrzyga się na końcu. Ciekawe propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna seria, chętnie znajdę na nią czas!

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie :) Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powinnam wrócić do pierwszego tomu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście zapowiada się bardzo fajnie. Może spodoba się mojej starszej córce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Enola zauroczyła mnie już od pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń