czwartek, 13 kwietnia 2023

Jak pokochać siebie

Tytuł: Jak pokochać siebie
Autor: Dagmara Gmitrzak
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 312
Wydawnictwo: Sensus

"Myślę, że wszystko w życiu jest sztuką. To, co robisz. To, jak się ubierasz. To, jak kogoś kochasz i jak rozmawiasz. Twój uśmiech i osobowość. To, w co wierzysz, i wszystkie Twoje marzenia. Sposób, w jaki pijesz swoją herbatę. To, jak dekorujesz swój dom. Albo jak zdobisz swoją listę zakupów. Jedzenie, jakie przygotowujesz. To, jaki jest Twój charakter pisma. I to, w jaki sposób odczuwasz. Życie jest sztuką."

Jak pokochać siebie? Kiedy zmagamy się z brakiem akceptacji siebie, swojego ciała, swojego charakteru, to jest to właściwie niemożliwe. W naszym kręgo kulturowym istnieje wiele przeszkód do pokochania siebie. Pracujemy, walczymy o wyższe zarobki, przejmujemy cechy męskie. Religia często zabrania nam dotykania własnego ciała i dawania mu przyjemności. W dzieciństwie nie otrzymałyśmy wystarczająco dużo czułości i same nie potrafimy jej sobie dać. A tego wszystkiego jest o wiele więcej...


 "Pamiętaj, że to Ty jesteś jedyną osobą na świecie, z którą masz gwarancję być całe swoje życie!" 

Sporadycznie sięgam po poradniki i zawsze podchodzę do nich sceptycznie. W teorii mają one nam pomóc, w praktyce jednak różnie to wychodzi i czasami to jest pisanie o wszystkim i o niczym.

Do tego poradnika również podeszłam sceptycznie. Ale bardzo szybko wszelkie moje obawy zostały rozwiane. Styl pisania autorki i logiczny podział opisywanych problemów trafiły w mój gust i z przyjemnością dowiadywałam się nowych rzeczy. Autorka poruszyła tutaj wiele tematów: granice zarówno psychiczne jak i fizyczne, wewnęrzne dziecko, wybaczenie, emocje, archetypy kobiecości, seksualność. Nie zabrakło tu także afirmacji i wierszy. Dodatkowo autorka zachęca do ćwiczeń parktycznych i daje wskazówki jak je przeprowadzić. Bywały niestety też fragmenty, których kompletnie nie rozumialam (czakry), a niektóre ćwiczenia zupełnie do mnie nie przemawiały. Niemniej jednak uważam ten poradnik za bardzo wartościowy, bo wiele się z niego dowiedziałam i nauczyłam. Dodatkowym plusem jest też piękne, kobiece wydanie.

Za poradnik serdecznie dziękuję Wydawnictwu Sensus.

Moja ocena:
9/10
 


6 komentarzy:

  1. Nie czytałam zbyt często poradników, ale na ten chętnie bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie poradniki mogą pomóc wielu osobom ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat, który każdy powinien znać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Świetna recenzja, zazwyczaj nie sięgam po poradniki ale ten bardzo mnie ciekawi.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że to dla wielu może być ważna publikacja. Sama bym po nią sięgnęła tylko, że bez wiary w efekt.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z ciekawości chętnie bym zajrzała do tej publikacji.

    OdpowiedzUsuń